Studievalg og videregående studie

Finansøkonomi

05. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)
Ved I hvornår finansøkonomi starter?

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2016 af JulieW99

Du bør virkelig tage dig sammen og finde ud af hvad du vil, fremfor at skifte hele tiden. Find selv stedet du vil læse finansøkonomi. Der står nok dér, hvornår der er optagelse.

- - -

Vh Julie


Svar #2
05. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg vil læse i Lillebælt og der står sommerferie men starter de til september?

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. oktober 2016 af Skaljeglavedinelektier

Hvis der er tale om finansøkonom uddannelsen, så står opstarts tidspunkterne her: https://www.eal.dk/uddannelser/finansoekonom/ 

Det er dog nok for sent at søge om optagelse i år. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. oktober 2016 af JulieW99

Du kan søge inden 5. december og evt. blive optaget til februar. Er du helt på bar bund så ring til dem.

- - -

Vh Julie


Svar #5
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

ved I hvor man får svar hen om man er blevet optaget?


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. oktober 2016 af JulieW99

Ring dog til dem og hør ad! Jeg vil dog slet ikke mene du er det der ligner studierabat. Ved at "hoppe rundt" på den måde stjæler du pladser fra andre. Tag et år fri, find ud af hvad du vil og styrk det du er svag i.
- - -

Vh Julie


Svar #7
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg er meget deprimeret i forvejen og du gør mig endnu mere ked af det Julie

Brugbart svar (0)

Svar #8
07. oktober 2016 af JulieW99

Hvis du er deprimeret bør du omgående få hjælp. At hoppe rundt fra uddannelse til uddannelse er i hvert fald ikke løsningen. Jeg synes alvorligt talt du skal tage en snak med en studievejleder, der kan hjælpe dig, samt eventuelt finde en psykolog. Så har du nok en reel chance for at kunne gennemføre et studie.

Jeg beklager hvis det kom lidt hårdt ud.

- - -

Vh Julie


Svar #9
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg har kun gået på et studie og det var ingeniør jeg hopper altså ikke rundt

Brugbart svar (0)

Svar #10
07. oktober 2016 af JulieW99

Du havde da i hvert fald problemer med at vælge, og så vidt jeg ved har du overvejet at skifte til en hel del forskellige. Men som sagt - depressioner er træls og alvorlige(jeg har været der selv, med en spiseforstyrrelse og angst oveni), og derfor synes jeg virkelig at du skal tage et år fri, så du kan få noget styr på dig selv, finde ud af hvad du reelt godt kan lide, samt få hjælp. Hælp er enormt vigtigt, men du skal være villig til at tage imod den før det virker.

Når man har det skidt tager man af og til nogle underlige valg. Heldigvis har jeg kunnet rette op på mine, men somme tider ville jeg da ønske jeg havde haft et år mere til lige at få det hele på plads.

- - -

Vh Julie


Svar #11
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Det har du ret i jeg har fået depression har det overhovedet ikke godt

Brugbart svar (0)

Svar #12
07. oktober 2016 af JulieW99

Netop derfor er du nødt til at få hjælp. Presser du dig med studie, får ingen hjælp og guderne må vide hvad, jamen så ender det ikke godt overhovedet. Jeg er sikker på du er meget mere klar til at starte studie til sommer og formentligt bedre ved hvad du vil, når du en gang har fået noget hjælp. :)

Det er vanvittigt svært at tage kloge beslutninger når man har det værst, og det bedste er altså bare tid, ro og hjælp. Dermed ikke sagt du bare skal ligge i din seng og glo, det får du absolut intet ud af. Lav i stedet de ting du finder bare en smule glæde i. Jeg valgte at drukne mig selv yderligere i skolearbejde, men havde jeg det godt? Nej. Det var bare min måde at flygte på, og jeg ville inderligt ønske jeg havde lyttet til mig selv fremfor at presse mig yderligere.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med at få det bedre, og du er velkommen til at skrive, hvis behover opstår.

- - -

Vh Julie


Svar #13
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Mange tak søde det betyder meget

Brugbart svar (0)

Svar #14
07. oktober 2016 af JulieW99

Tag du et år eller hvor meget du har brug for fri, det skader i hvert fald ikke. Går du til lægen, får at vide du har en depression og derefter til kommunen, kan du måske få bevilget nogle gratis psykologsamtaler. Det er et sted at starte. 

- - -

Vh Julie


Svar #15
07. oktober 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Ja det gør jeg

Skriv et svar til: Finansøkonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.