Studievejledning

Tag et fag ved siden af gymnasiet?

06. oktober 2016 af Sabrina11111 (Slettet)
Hej alle

Har lige et par spørgsmål angående nogle fag. Jeg går lignu på htx i 3.g og har eng på A-niveau. Problemet er at jeg ikke bryder mig om undervisningen på skolen. Er der en måde hvorpå man kan tage faget et andet sted ved siden af gymnasiet? Altså så jeg slipper for have engelsk på skolen men at det stadig tæller med i mine karakterer i sidste ende?
Synes jeg har hørt fra nogen at hvis skolen ikke udbød et specifikt fag f.eks.arabisk A kunne de tage det ved siden af i stedet for...

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2016 af MaibritG

Altså du kan sagtens tage et fag ved siden af, hvis det passer ind i dit skema (jeg havde eksempelvis tysk B på VUC). MEN, da du jo allerede har faget nu, tror jeg ikke du får lov til at erstatte HTX-engelsk A med HF-engelsk A. Det kan også give kludder i din eksamensplan og problemer, hvis du vil skrive SRP med engelsk som det ene studieretningsfag.

Hvis du ikke bryder dig om undervisningen, synes jeg faktisk at du i stedet bør gå i dialog med din lærer og/eller skolen.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Tag et fag ved siden af gymnasiet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.