Engelsk

nogle der kan anbefale en god engelsk bog?

07. oktober 2016 af Mm98 - Niveau: A-niveau

Hej er der nogle der kan anbefale en god novelle eller roman på engelsk - den skal læses og herefter presenteres for klassen.

Det er ligegyldigt hvilken genre det er.

I må meget gerne skrive flere bøger end en, så jeg har flere at vælge imellem.

På forhånd tak. :)


Svar #1
08. oktober 2016 af Mm98

- det må ikke være en dansk bog som er oversat til engelsk. :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. oktober 2016 af jantand

Haruki Murakami : What I talk about when I talk about running.

Det er godt nok en bog der oprindelig er japansk. Sproget er let. Den er ikke lang. Den er let at læse.

Mark Haddon:  The curious incident of the dog in the night-time.  Det er en rigtig god bog. Spændende.

Hvis du bruger den får du mindst 12 . Alle vil synes det er spændene at høre om.

Selvom du ikke bruger den , SKAL du læse den.I min udgave er der over 200 sider , men bogstaverne er store og der er flere illustrationer i den. Den er et must.


Brugbart svar (1)

Svar #3
08. oktober 2016 af Stygotius

En god idé var måske en novellesamling af Graham Greene "Twenty-one Stories" (kan fås på biblioteket).

Den består af superkorte noveller (nogle på kun 3-4 sider). De har ofte en overraskende pointe. Prøv f.eks.  "The Case for the Defence" på   kun 3 1/2 side.


Svar #4
08. oktober 2016 af Mm98

Mange tak for jeres svar :)!!

Jeg låner dem begge og herefter må jeg se hvilken jeg vælger.

#2 Kan "The curious incident of the dog in the night-time" findes på biblioteket?


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. oktober 2016 af jantand

Ja The curious ... kan lånes på bibllioteket.  ellers kan du låne den af mig hvis du er i nærheden af Brande


Skriv et svar til: nogle der kan anbefale en god engelsk bog?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.