Matematik

Terningekast

08. oktober 2016 af marcandersen1997 - Niveau: B-niveau

Nogen der ved hvilken regressionstype der er bedst egnet til et eksperiment med terningekast?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. oktober 2016 af peter lind

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen grund til at lave regression på terningskast


Svar #2
08. oktober 2016 af marcandersen1997

Det er ikke desto mindre et spørgsmål i min matematik opgave. Jeg har dog også svært ved at se hvilken regression der skulle bruges til terningekast.


Svar #3
08. oktober 2016 af marcandersen1997

Du kan se eksperimentet i det vedhæftede dokument.


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. oktober 2016 af peter lind

Jeg kan ikke læse hele dokumentet. Jeg gætter på at du har en række forsøg, hvor nogle resultater er oplistet. Du skal så finde hvilken regressionstype der giver den bedste sammenhæng. Det betyder at du skal lave henholdsvis lineær, potentiel og eksponentiel regrssion. Du skal så ud fra resultatet vurdere hvilken af de 3 modeller, der passer bedst til data  


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. oktober 2016 af Capion1

Det 1. kast kan falde ud med n1 seksere       0 ≤ n1 ≤ 88          Rest  88 - n1
Det 2. kast kan falde ud med n2 seksere       0 ≤ n2 ≤ 88 - n1    Rest  88 - n1 - n2
............
Det n. kast ........
 


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. oktober 2016 af Capion1

Man kan ikke, efter kast n , uden en sandsynlighedsbetragtning, forudsige udfaldet af kast (n + 1) .
En regression forudsiger de følgende funktionsværdier med dén troværdighed, regressionen er lavet. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
08. oktober 2016 af Capion1

Lad os dog alligevel prøve med følgende betragtning:
Vi starter med at kaste n terninger på én gang.
Vi kan vel så forvente, at n/6 af dem er seksere.
Tilbage er så 5/6·n
I næste kast vil igen 1/6 af 5/6·n være forventelige seksere.
Vi fortsætter nu efter denne fremgangsmåde og får følgende række
n   5/6·n  25/36·n    125/216·n    ....     (5/6)N·n    som er en kvotientrække, eller en eksponentiel udvikling.


Skriv et svar til: Terningekast

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.