Historie

hjælp til historieopgave om samarbejdspolitikken!!!

08. oktober 2016 af iisommerii (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej

jeg skal skrive historieopgave og det overordnet emne vi har er danamrksbesættelse og jeg har så valgt at skrive om samarbejdspolitikken

hvor min problemformulering er

- Redegør for den danske regerings samarbejdspolitik overfor den tyske besættelsesmagt i perioden frem 1943

- Undersøg forskellige holdninger til samarbejdspolitikker ud fra samarbejdspolitikker ud fra samtidige kilder eller kilder fra efterkrigstiden

- undersøg årsagerne til politikernes valg om at samarbejde, via analyse af relevante kilder.

- diskutér hvilke reelle handlemuligheder den danske regering havde da landet blev besat

??nu er mit spørgsmål så bare hvordan jeg skal skrive min emneafgrænsning, jeg har tænkt på at skrive

Hvad var grundlaget til Samarbejdspolitikken. Hvorfor valgte Danskerne at samarbejde med tyskerne, hvordan endte samarbejdspolitikken. Hvordan forholdt Danmark sig under besættelsen af Tyskland.

indtil videre... men den skal fylde 1/4 side, der står i en vejledning som jeg har læst at, afgræns tidsmæssig t, geografisk og emnemæssigt og vinkel, hvordan gør jeg det? jeg har det lidt svært ved at komme igang

Tak på forhånd


Skriv et svar til: hjælp til historieopgave om samarbejdspolitikken!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.