Studievejledning

Skriftlig advarsel

14. oktober 2016 af bruger91090 (Slettet)

Hej, har lige modtaget en skriftlig advarsel, og det er jeg selvfølgelig ikke glad for.

Har haft 16% for perioden og 7% for året, og det er selvfølgelig ret meget fravær. Dog har jeg 0% skriftlig fravær og har overholdt alle afleveringsfrister og afleveret alt. Jeg har aldrig fået nogen besked om at jeg kunne få en skriftlig advarsel, men de har en masse andre elever på min skole fået. Altså i stil med"Bliver du mere væk får du en advarsel". Får også at vide at jeg bliver smidt ud næste gang? Får man kun 1 advarsel?

Også har jeg endda været syg, dog har jeg ikke skrevet at jeg er syg som fraværsårsag fordi jeg aldrig troede det betød noget. Det kan jo være de tror jeg pjækker, men det gætter jeg på at de spørger mig om før de giver mig en advarsel? Umiddelbart virker det lidt underligt. Tak for evt svar :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. oktober 2016 af jantand

Det er ingen undskyldning, at du ikke kender reglerne.

Når man er på en arbejdsplads, så sender men sygemeldinger når man er syg.

Det må vænne dig til. Sådan er det også når/hvis du engang kommer ud på det rigtige arbejdsmarked.


Svar #2
14. oktober 2016 af bruger91090 (Slettet)

Det er helt rigtigt, og det har jeg heller ikke sagt at er en undskyldning. Mit spørgsmål er bare hvorfor at jeg ingen chance har fået. Har også skrevet til ledelsen, og har selvfølgeleig tænkt mig at skrive fraværsårsager fra nu af hvis det er det der skal til. Men tak for svar


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. oktober 2016 af DrNielsen

Jeg tror det er meget varierende hvordan forskellige skoler håndterer disse sager. Skriv til en studievejleder hvis du er i tvivl. Der er ingen i dette forum der er i stand til at give dig et retvisende svar :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. oktober 2016 af JustMyName (Slettet)

Du bør som minimum forsøge at tilvejebringe en lægeerklæring som en understøttelse for din fraværsdrage. 

Det er også af min opfattelse, at det er varierende fra skole til skole, hvordan de hver især håndterer proceduren for advarsler.

På min skole kørte vi en 3-gangs-ordning, hvor man først fik tildelt en "first warning", dernæst "final warning" og slutteligt fik man sparket. 


Skriv et svar til: Skriftlig advarsel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.