Generelt

Kan man få SU når man har en gymnasiel uddannelse?

16. oktober 2016 af lottebc1 (Slettet)

Min kæreste har en gymnasiel uddannelse (HF) og han har nu fundet ud af her 3 år senere at han gerne vil være ingeniør. Han har så fundet ud af at han skal tage fysik, kemi og matematik på højere niveau, men vi er meget i tvivl om han overhovedet kan få SU?

På SU's hjemmeside, står der at hvis man har en gymnasiel uddannelse, kan man ikke få SU ved at tage enkelt fag, men nogle universiteter tilbyder turbokurser eller ingeniør adgangs kurser hvor der står at man kan søge SU. Er dette korrekt? Eller kan han slet ikke få SU fordi han længe har taget sin gymnasielle uddannelse?

Ligesom at der er nogle universiteter der skriver man er berritiget til SU så er der andre universiteter som også tilbyder disse kurser hvor der står at hvis man har sin gymnasielle uddannelse kan man ikke få SU.

Det hele er meget forvirrende.

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. oktober 2016 af JulieW99

Du kan kun få SU imens du er under uddannelse. Jeg mener dog at min veninde fik SU imens hun læste kemi op som GSK i sommers, lige efter at have afsluttet gymnasiet.

Når han starter på universitetet kan han i hvert fald få SU.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. oktober 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Det lyder som om at din kæreste har brug for et adgangskursus, eksempelvis på AAU. Læs mere om det her http://www.ak.aau.dk/

Man kan få SU undervejs. Kontakt studievejledningen (på AAU eksempelvis) hvis der er yderligere spørgsmål til SU.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Kan man få SU når man har en gymnasiel uddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.