Historie

Hungtinton: Hvad betyder det at : Demokrati ikke er en absolut værdi

21. oktober 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Mit spørgsmål er hvordan absolut skal forstås i tekstens overskift: Demokrati er ikke en absolut værdi.

Tak for hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2016 af mathon

Demokrati er ikke en absolut 'værdi' dvs er ikke en garanteret, eviggyldig 'værdi'.


Svar #2
21. oktober 2016 af HFNU (Slettet)

aaah på den måde...Ej det var en rigtig god forklaring. TAK mathon


Svar #3
21. oktober 2016 af HFNU (Slettet)

Må jeg også spørger hvad det betyder hvis der står: Er demokrati en absolut eller relativ værdi ?


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. oktober 2016 af mathon

Demokrati = gr. d\bar emokra'tia af demos folk + kra'tein herske = folket hersker.

Nu kan man  jo ikke i et land kalde alle sammen, hver gang et eller andet skal besluttes, hvorfor
demokratiets virkeliggørelse foregår ved repræsentativt demokrati dvs med valgte og bemyndigede personer, som vi i Danmark kalder folketingsmedlemmer.

Om folketingsmedlemmerne altid stemmer i overensstemmelse med, hvad de ved valget lovede vælgerne, kan altid diskuteres. Herved kommer det relative ind i billedet.


Svar #5
21. oktober 2016 af HFNU (Slettet)

Ok jeg tror jeg er med på hvad det betyder...Igen tak for hjælpen


Svar #6
21. oktober 2016 af HFNU (Slettet)

Det her er et meget bredt spørgsmål: Hvordan har terrororganisationer udviklet sig historisk?

Jeg har prøvet at kigge i vores bog og på nettet, men jeg synes det er lidt et svært spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe lidt


Svar #7
22. oktober 2016 af HFNU (Slettet)

Jeg mangler stadig et svar på mit spørgsmål, så hvis der er nogle der kender til det, så må i meget gerne skrive et svar


Skriv et svar til: Hungtinton: Hvad betyder det at : Demokrati ikke er en absolut værdi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.