Engelsk

Hvordan fungerer samtaledelen i mundtlig engelsk eksamen helt?

22. oktober 2016 af Minniei - Niveau: 9. klasse
Hvordan fungerer samtaledelen i mundtlig engelsk eksamen helt?

Jeg ved at der er sådan 14 minutters samtale, men hvad sker der inden for disse rammer. Bliver man kun stillet 1 spørgsmål gennem spørgsmålet man trækker?
Hvad hvis man gåf i stå, for det er svært kun at besvare et enkelt spørgsmål i den tid.
Hvad led lærer og censor: hvilken rolle kommer de til at have i samtalen?

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2016 af Juliec10

Altså da jeg skulle til eksamen i 9ende, skulle vi have forberedt en outline om et bestemt emne, som man skulle snakke om i 5 minutter. derefter skulle jeg træke et spørgsmål der handlede om et af de andre emner som vi havde haft i år. efterfølgende havde min lærer og jeg en dialog hvor vi snakke og diskuterede spørgsmålet, og til sidst spurgte censor og lidt ind til spørgsmålet :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
26. oktober 2016 af Minnaamiry

For at være ærlig så er det mega hyggeligt. Læren og censoren skal du ikke være nervøs for, de er der kun for at hjælpe dig. Hvis du går i stå hjælper de dig, og det gør ikke noget hvis du går i stå. Og når du har prøvet det ved du også at det var meget stille og roligt og intet pres, som du måske troede. Men du skal bare være velforberedt og ikke læse op af din tekst, men kunne det uden ad, det er i hvertfald en god ide. Men læs også op på jeres andre emner som du skal trække efter de 5-7 minutter du selv har snakket, hvor i skal snakke om det nye emne i cirka 5 minutter. Og så er du egentlig færdig. Men bare være selvsikker og ikke nervøs. Men censoren spørger næsten overhovedet ikke måske en enekelt gang, ellers er det din lære. 


Skriv et svar til: Hvordan fungerer samtaledelen i mundtlig engelsk eksamen helt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.