Dansk

Praktikopgave - Reportage

23. oktober 2016 af Maja5742 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har et kæmpe problem. Jeg har en reportage for til i morgen, og jeg har simpelthen ikke nogen idé om hvordan jeg gør. Denne opgave er meget vigtig, og den karakter vi får, tæller vidst et eller andet sted. 

Min lærer har hjulpet lidt, men jeg kan ikke komme videre.

Mit spørgsmål er, om der er en der har lyst til at hjælpe mig med at komme lidt igang igen? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2016 af Stygotius

1  Du kunne jo begynde med at skrive "vist"og ikke "vidst".

2  Hvis du skal lave en reportage, skal du vel rapportere om noget, dvs. du skal fortælle om/beskrive en hændelse kronologisk; -du skal med andre ord være en iagttager der er så neutral og objektiv som muligt.

Det betyder at du skal prøve så godt du kan ikke at farve dit sprog med vurderende udtryk, men lade læseren selv tage stilling til begivenhederne -ud fra nogle kolde kendsgerninger.. 

Du skal prøve på gøre det muligt for læseren at opleve det der er sket, som om han/hun selv havde været til stede.

En reporter skal være læsernes øjne og øren. 


Svar #2
23. oktober 2016 af Maja5742 (Slettet)

Jeg bad dig ikke om at rette min grammatik. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2016 af Stygotius

-selv tak for hjælpen.

Du burde være glad for at nogen gad  gøre dig opmærksom på en stavefejl (som ikke har noget med grammatik at gøre).

Du skal ikke regne med at få hjælp af mig mere når du er både utaknemmelig og flabet..


Skriv et svar til: Praktikopgave - Reportage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.