Tysk

En venlig sjæl der vil rette min lille tysk tekst?

26. oktober 2016 af SebastianAA11 - Niveau: 9. klasse

Ich liebe Fußball, weil ich spiele Fußball sehr viel. Fußball ist mein persönliches Interesse, ich sehe Fußball am Fernsehen pro Woche. Ich sehe Fußball am Fernsehen mit meine Vatter und meine kleinen Brüder. Fußball ist eine berühmt Sport und ist meine Freizeitinteresse. Fussball ist ein Mannschaftssportarten, weil du zusammenarbeit in einen Kampf. 

Ich liebe Lionel Messi und Robert Lewandowski sehr viel. Sie sind einer der besten Fußballer in der Welt. Lionel Messi spielt in FC Barcelona. FC Barcelona ist ein gruss Fussballklub und es liegt in Spanien. Robert Lewandowski spielt in FC Bayern München. FC Bayern München liegt in Deutschland und es ist mein lieblings Fussballklub in der Welt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2016 af Stygotius

Hvad er dit problem?


Svar #2
26. oktober 2016 af SebastianAA11

Jeg vil gerne have den rettet. 


Svar #3
26. oktober 2016 af SebastianAA11

Kan du rette den for mig, Stygotius? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
26. oktober 2016 af meitner

Nu er jeg ikke Stygotius, men jeg ved at weil er en bisætningsindleder, hvilket gør at verbet skal stå til sidst i en sætning, og at mit styrer dativ så fx hedder det ikke "meine Vater" men "meinem Vater" 


Svar #5
26. oktober 2016 af SebastianAA11

Tak.

 Er der andre fejl, du kan komme på? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. oktober 2016 af meitner

 FC Barcelona ist ein gruss Fussballklub 

 ich sehe Fußball am Fernsehen pro Woche

Fußball ist eine berühmt Sport und ist meine Freizeitinteresse --> prøv at slå 'Fritidsinteresse' op i ordbogen.

- Der er muligvis flere fejl, men det kan jeg ikke helt finde ud af. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. oktober 2016 af Stygotius

Andre skal ikke rette dine stile for dig,men kan hjælpe dig med de problemer du måtte have.


Skriv et svar til: En venlig sjæl der vil rette min lille tysk tekst?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.