Engelsk

fejlsætninger

27. oktober 2016 af Liselotteeee - Niveau: A-niveau

Nogen der kan hjælpe med at finde fejlen i følgende sætninger:

1. The Danish government is confident that the is a lot of people who will opt for space tourism.

2. The birth of Prince George was an exciting news in the royal family this year.

3. With tears in her eyes enjoyed the mother her daugther's success.

4. The rain has fallen heavy over the country all summer.

5. The man whom had helped the old lady across the street was thanked heartily.

6. In spite of that they had not reserved a table, they were seated in the best part of the resturant.

7. I did not believed he meant that his apology was sincere.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2016 af MLektiehjælp

Hej :) Jeg tror fejlene kan findes i forbindelse med følgende ord. Skriv gerne til mig hvis du er uenig eller har spørgsmål. 

1. the

2. exciting news 

3. enjoyed the mother 

4. heavy

5. whom

6. in spite of that + resturant (to fejl efter min mening)

7. believed 


Svar #2
27. oktober 2016 af Liselotteeee

hvorfor er det the i første sætning?


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. oktober 2016 af meitner

I sætning 2 ville jeg ikke sige, at 'exciting news' er fejlen, for det kan man sagtens sige. Derimod er fejlen nok an exciting news – news er utælligt, så jeg ville bare sige 'exciting news'


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. oktober 2016 af meitner

Sætning 1: a lot of people = flertal. Så jeg tror, det hedder: are a lot of people. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. oktober 2016 af Stygotius

Sætn. 1  "that there is a lot of people...."

Sætn. 2  "The birth of Prince George was  exciting news....."   Se svaret of forklaringen i #3

Sætn. 3  På engelsk har man normalt ikke omvendt odrdstlilling, -derfor "the mother enjoyed....."

Sætn. 4  Ordet "tungt" beskriver "has fallen" og skal derfor være et adjektiv  "heavily"

Sætn. 5  Relativpronominet "som" er her subjekt og skal derfor hedde "who"

Sætn. 6  En præposition kan ikke indlede en engelsk ledsætning. Man kan sige "In spite of them not having booked a table........"

Sætn. 7  Efter "do" og andre modalverber har man altid infinitiv af hovedverbet, -derfor "believe".


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. oktober 2016 af meitner

Stygotius, vil du ikke prøve at forklare mig sætn. 1 om, hvorfor det egentlig hedder there is a lot of people

- jeg har altid fået at vide af min lærer, at når der er tale om flere, så skal der stå 'are' – det holder måske ikke helt?


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. oktober 2016 af Stygotius

I 4 daglig tale er de almindeligt med "a lot of + ental af verbet ved utællelige navneord og flertal af det ved a lot of + tællelige navneord. Dette overholdes dog ikke i almindelig daglig tale, hvor "There's a lot of..." er almindeligt. Der er større tendens til at overholde kongruens ("are") når man siger "There are lots of people"

Strengt taget er "a lot of"  jo ental, men i betydning svarer det jo til "many".

I øvrigt skal man huske på at "a lot of" altid er ret talesprogspræget. Prøv derfor på at skrive "Many" eller "A number of" eller "A great many"


Skriv et svar til: fejlsætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.