Matematik

Parameterfremstilling

31. oktober 2016 af Yipikaye - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling for hele kurven og ikke bare enkelte linjestykker mellem punkterne på kurven?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2016 af Therk

Det er et meget obskurt spørgsmål, jeg tror du bliver nødt til at uddybe.

Hvad mener du med en algoritme? En generisk løsningsmetode, du kan anvende på ethvert parameterfremstillingsproblem? Hvad mener du med de tre træk; de bliver nævnt som om der er præcis tre træk. Hvad er det for en kurve du omtaler?


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. oktober 2016 af fosfor

Mener du interpolation snarere end parameterfremstilling?


Svar #3
31. oktober 2016 af Yipikaye

Hej

Når jeg taler om at lave en algoritme til mig selv, så mener jeg et flowchart hvor man indledningsvist starter med at stille sig selv et spørgsmål hvor så flere svarmuligheder optræder. Derefter stiller man sig selv et nyt spørgsmål hvorefter flere svarmuligheder optræder igen. Hvis jeg skulle prøve at give et eksempel, så tingene bliver lidt mere håndgribelige, så forestil jer at man f.eks. stod overfor en termodynamisk problemstilling som man skulle løse. Så kunne man indledningsvist starte med at spørge sig selv om hvorvidt systemet er åbent, lukket eller isoleret? Hvis det så viser sig at systemet er lukket så ved man at der kun finder energiudveksling sted mellem systemet og omgivelserne og således ikke stofudveksling. Det næste man så kunne spørge sig selv om var hvorledes arbejdet er defineret og hvorvidt arbejdet er reversibelt eller ej. På den måde så kunne man arbejde sig igennem en algoritme eller flowchart om man vil for hvorledes man analysere en termodynamisk problemstilling. Nu skal det lige siges at det er noget tid siden at jeg har haft fysik herunder også termodynamik, men jeg håber at I forstår den beskrevne fremgangsmåde.     


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. oktober 2016 af Capion1

.SP 3110162013.PNG

Vedhæftet fil:SP 3110162013.PNG

Skriv et svar til: Parameterfremstilling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.