Andre fag

Hjælp til uddannelse efter 9.

01. november 2016 af confused1 - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg går i niende klasse, og har lige været til et møde med min lærer mht. uddannelseparathed. Jeg får  gode karakter skriftligt (primært 10-12), men jeg er ikke god til at udfolde mig mundtligt - ikke fordi at jeg har problemer mundtligt, bestemt ikke, men jeg kan ikke ´´tage mig sammen´´. Dette lyder måske dumt, men jeg er beskeden anlagt, og derfor har jeg problemer med at udfolde mig mundtligt.

Jeg er uddannelsesparat med et fint snit, men min lærer mener at jeg burde tage en EUX istedet for en STX, grundet min ´´beskedenhed´´. 

Med mine faglige kompetencer (efter min livsfilosofi), så synes at det ville være forkert at tage en EUX. 

Jeg håber at i vil hjælpe mig mht. valg af uddannelse, da det er et svært dilemma..


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. november 2016 af Skaljeglavedinelektier

Der er ikke så mange muligheder, hvis du ikke vil gå i din erhervsfaglige retning. Der nok kun HTX, STX, HF, HG og HHX. 

Det er bare at få noget mere selvtillid og ikke være bange for at fejle. Op med hånden så skal det nok gå - hvad er det værste, der kan ske?


Svar #2
01. november 2016 af confused1

Tak for dit svar. Jeg regner også med at tage en gymnasiel uddannelse, og så må jeg håbe på det bedste.


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. november 2016 af Skaljeglavedinelektier

Man behøves jo heller ikke komme ud med et gennemsnit på over 12. Det er også værd at tænke med, hvad for et job du en dag kunne tænke dig. 


Svar #4
01. november 2016 af confused1

Jeg bestræber mig at tage uddannelsen som softwareudvikler, dog ikke fastlagt. Der kræves der også en gymnasiel uddannelse, så det vil nok være bedst at prioritere STX etc. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. november 2016 af Stefftheking (Slettet)

Softwareudvikler? Ville det så ikke være bedst at prioritere HTX?

Af det jeg ved, så har HTX vidst sådan noget.. En af mine venner ville nemlig også være netop det mener jeg, og han fik anbefalet en HTX, fordi de vidst arbejder med det:)

Men håber du finder den rette uddannelse, og ikke mindst, klør på i skolen!:)


Svar #6
23. november 2016 af confused1

Mange tak for dit svar. Jeg regner med at tage en EUX m. gymnasielle fag samt tage min erhversuddannelse som elektriker. Jeg bestræber mig efterfølgende at tage en bachelor på universitetet indenfor it..


Skriv et svar til: Hjælp til uddannelse efter 9.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.