Studievejledning

Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?

05. november 2016 af Jegvedingenting

Hej :)

Sidder og er lidt urolig for mine eksamener.. Læsestoffet er kolossal og det er tunge fag. Matematik fysik og to andre fag..på universitetet.

Kender I en effektiv måde jeg kan lære mest muligt på kortest muligt tid? Altså forberede mig så effektivt som muligt. Status er at jeg ikke står så godt lige nu.

På forhånd tak


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. november 2016 af EnStuderende

At lære mest muligt og at forberede sig til en eksamen så effektivt som muligt er to (meget) forskellige ting.

Lære mest muligt på kortest tid: droppe at klare det godt til eksamenen, åbne en bog og læse det, som fanger din opmærksomhed, men som sikkert ikke er en del af pensum.

Forberede sig effektivt til eksamen: finde ud af, hvad underviserne synes er vigtigt, og hvad der er størst chance for at komme op i. Priotere sin rækkefølge efter dét, lave 10 kopper kaffe, skaffe 2 flasker cola og køre på med læsning i X antal dage inklusive søvnløse nætter indtil dagen før, hvor du sørger for at få en god nats søvn.

Just kidding ;) Der er kun én måde at gøre noget effektivt på: ét skridt ad gangen. Ikke to. Ikke tre. Ikke ti. Bare den ene fod foran den anden. Glem alt om tid, planlægning, effektivisering... bare begynd, ét skridt ad gangen, og så kommer du med garanti så langt, som du kan nå på et givent tidsrum.

Får du en god karakter: skål med en øl. Får du en dårlig karakter: skål med en øl.


Skriv et svar til: Kender du en effektiv måde at forberede til eksamen på?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.