Debat

Frederiksberg gymnasium

05. november 2016 af beast1234 (Slettet)

Hej folkens :-)

Er der nogle her inde, som der går på Frederiksberg gymnasium, der kan fortælle mig hvad tid man skal møde i skole?

tusind tak forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2016 af sjls

Jeg gør ikke selv, men jeg kender nogen, der gør. Det er klokken 8:10, man møder til første modul. Står det da ikke på deres hjemmeside?

Svar #2
06. november 2016 af beast1234 (Slettet)

Tusind tak for svaret. Jeg kan ihvert ikke finde noget inde på deres side. Men de personer du kender som der går skolen, ved du hvad de synes om skolen alstå om hvordan det at gå?

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2016 af Smut1

Jeg tog mig en besøgsdag for halvandet års tid siden i en klasse med samfundsvidenskabelig studieretning. Det siger nok intet om gymnasiet generelt, men der var en god-, men meget afslappet stemning: Rart og "slaggende".


Svar #4
06. november 2016 af beast1234 (Slettet)

Ville du anbefale gymnasiet?

Brugbart svar (0)

Svar #5
06. november 2016 af Smut1

Jeg fravalgte i sin tid gymnasiet, men hvis du overvejer at starte der, er det eneste rigtige, at du selv at tager ud og besøger dem :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. november 2016 af sjls

#4 

Jeg har også selv været på besøgsdag og til orienteringsaften på gymnasiet, og jeg syntes egentlig ret godt om det. Dog vil jeg lige understrege, at man altså finder en del "Frederiksberg-typer" der, hvis du ved, hvad jeg mener med det. Der er selvfølgelig også en masse andre slags mennesker, men hvis du eksempelvis har en (meget) flippet personlighed, ville jeg nok vælge et andet gymnasium. 

Når det så er sagt, er det altså et godt gymnasium med høj faglighed og nye bygninger samt flinke undervisere (dem, jeg har mødt og snakket med i hvert fald), og det ligger centralt på Frederiksberg med gåafstand til biograf, indkøbscenter, bibliotek og mange andre ting.

Jeg vil også anbefale, at du selv tager ud og besøger dem for at få et indtryk af stemningen derovre. Jeg fik i hvert fald et godt indtryk til min besøgsdag, selvom jeg alligevel i sidste ende valgte et andet gymnasium. 
Hvilke(n) studieretning(er) overvejer du? :)


Svar #7
06. november 2016 af beast1234 (Slettet)

Tak igen for jeres svar:). Jeg overvejer den samfundsvidenskabelige studieretning:). Men jeg også gerne vide hvilken slags "type" eleverne er, samt hvor gode lærerene er?, hvis i kan svare på det.

Brugbart svar (0)

Svar #8
06. november 2016 af sjls

#7

Jeg henviser til #6, fordi jeg ikke lige orker at skrive det igen.
Lærerne virker til at være gode, af dem jeg har mødt og hørt om.

Derudover, ved jeg ikke om du er klar over det, men du skal jo lige være opmærksom på, at studieretningsudbuddet i næste skoleår bliver anderledes end tidligere pga. gymnasiereformen. Hvilken specifik studieretning er det, du snakker om?


Svar #9
06. november 2016 af beast1234 (Slettet)

Den hedder den samfundsvidenskabelige studieretning.

Brugbart svar (0)

Svar #10
06. november 2016 af sjls

#9

Men hvad er fagene, og hvilket niveau er de på? :)


Skriv et svar til: Frederiksberg gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.