Det internationale område (DIO)

Synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne

08. november 2016 af mortenlarsen01 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Kære studerende og andre godtfolk. 
 

Jeg har en problemstilling, som min lærer synes er meget god, men jeg kan ikke rigtig gennemskue den. Den lyder "Hvad er synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne". 

Hvad skete der da i 30'erne og 70'erne siden jeg skal ligge særlig på vægt på disse perioder?

På forhånd tak

//Morten 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. november 2016 af Moderatoren

Har du ikke været inde at læse om velfærdsstaten på forskellige sider, som du let kan google dig til? Der kan du vel læse det 


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. november 2016 af Moderatoren

Tænker du skal kigge på socialreformen i 1930'erne og bistandsloven i 1976 og ellers den store økonomiske fremgang i 1970'erne


Svar #3
08. november 2016 af mortenlarsen01 (Slettet)

Ja okay. Men når der er tale om en analyse, hvordan skal jeg så formidle det? Skal jeg evt. bruge en analysemodel eller hvordan? Mine valgfag er international økonomi og samtidshistorie, og netop dette spørgsmål er ift. til at have noget samtidshistorisk analyse. Men som sagt, ved jeg ikke hvordan jeg skal gribe denne analyse an. 

Tak for jeres hjælp og tid. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. november 2016 af Moderatoren

Det ved jeg heller ikke, men jeg ved, at det står forklaret i DIO-bogen i Samtidshistorie her og i International Økonomi her


Skriv et svar til: Synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.