Andre fag

Uddannelsesparat

15. november 2016 af Helpme98 (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Hej allesammen,
Jeg har ikke nogle problemer med at læse, men når det er de der læseprøver, så går det virkeligt galt...
Det ender heletiden med at jeg får 02 eller 4....
I Matematik går det heller ikke så godt, der får jeg 02 for det meste....
Påvirker det, med det der Uddannelsesparat..
Håber i kan hjælpe mig:)

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2016 af KanJegHjælpe (Slettet)

Hvorfor har du slettet dig, inden du får nogle svar?

Lige i første omgang vil det nok påvirke vurderingen om uddannelsesparathed. Du skal blandt andet have et karaktergennemsnit på 4.0.

Hvis du bliver vurderet "ikke uddannelsesparat", vil skolen og en vejleder finde ud af, hvad der skal til for at gøre dig uddannelsesparat.

Det er altså en proces, der begynder i 8. klasse og fortsætter i 9. og eventuelt i 10. klasse.

Så jeg synes ikke, at du skal være alt for bekymret. Du har trods alt resten af skoleåret og 1 - 2 år mere til at rette op på det.

Der er ikke andet end at klø på. Sørg for at få læst en masse, også i fritiden, og spørg din matematiklærer om du kan få nogle ekstraopgaver, så du bliver mere fortrolig med matematikken. Spørg evenntuelt din klasselærer, eller hvem du nu snakker bedst med, om der er mulighed for noget ekstraundervisning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. november 2016 af FransiscoMertens

Matematikfessor er et fantastisk program, der fik mig fra et 02 til et flot 12 tal i matematik. Lån flere bøger i biblikoteket og få læst en del i fritiden - ved godt det kan være svært med moderne teknologi.

Men prøv bare at læse 20 min. hver dag. Det vil gøre dig til en bedre læser!


Skriv et svar til: Uddannelsesparat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.