Studievejledning

Stx om igen?

17. november 2016 af aresiio (Slettet)
Hej
Jeg er blevet student med et snit jeg slet ikke kan bruge til noget.. Og jeg Ville ikke kunne komme på uni.

Kan I komme med nogle alternative til hvad jeg muligvis kan gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. november 2016 af JulieW99

Du er nødt til at læse dine fag op på et højere niveau og så søge kvote 2. Dit eksamensbevis er lukket og du kan ikke tage gymnasiet om.

Hvad er dit snit på, siden du mener det er ubrugeligt? Hvad vil du gerne læse?

Husk! Det er ikke alle der skal på universitetet og være akademikere. Måske er du meget bedre ude i erhvervslivet, så kig også den vej.

- - -

Vh Julie


Svar #2
17. november 2016 af aresiio (Slettet)

Hvad Ville forskellen være at søge kvote 2?

Mit snit ligger virkelig dårligt, på 3 :\

Hvad mener du med erhvervslivet, hvilke uddannelser?

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. november 2016 af Smut1

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at enten er man boglig interesseret og videbegærlig, eller også skal man ikke på universitet. Hvis du gerne vil læse videre, må du nøjes med de steder, hvor der er ledige pladser: Der er dog rigtig mange gode uddannelser med alle optaget.


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. november 2016 af Smut1

#2

Har du kigget på det her link?

https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser


Svar #5
17. november 2016 af aresiio (Slettet)

Jamen jeg har virkelig fortrudt at jeg har præsteret så ringe, men kan man slet ikke komme ind med så lavt et gennemsnit?

Brugbart svar (0)

Svar #6
17. november 2016 af Smut1

Komme ind på hvad? En erhvervsuddannelse kræver karakteren 02 i gennemsnit i dansk og matematik. En del universitetsuddannelser er stadigvæk åbne (især hvis du er naturvidenskab interesseret), men der er mange, som har indført karakterkrav.


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. november 2016 af Smut1

Det ville være godt, hvis du kontaktede din vejleder. Hun kan hjælpe dig!

https://www.minvejleder.dk/


Brugbart svar (0)