Tysk

tysk sætninger med fokus på modalverber? hjælp

22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet) - Niveau: C-niveau

nogen der kan se om de er rigtige 

Vedhæftet fil: Modalverber 1.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Du har kun angivet den (ufærdige) opgave. Der er altså ikke noget at rette, da du ikke har skrevet noget.
Der er kun de tomme linjer, som du skal udfylde (og selvfølgelig oversættelsesopgaven til sidst med dertilhørende gloser). Har du specifikke spørgsmål, hjælper jeg gerne, men jeg udfylder ikke linjerne for dig. :-)


Svar #2
22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet)

har lavet den det er ikke oversættelse opgave men her er et billedet af opgaven så forstår du måske mere havd den går ud på og ka hjælp mig, det er hvor jeg skal sætte modalverbet ind i den rigtig bøjning


Svar #3
22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet)

så er i tvivl om jeg har gjort det rigtig, sat den rigtig bøjning ind. kunne godt bruge noget hjælper har ikke andre der kan hjælp mig :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. november 2016 af Tyskfødt (Slettet)

Sädan skal du gøre:

 Et eksempel : Wir sollen/sollten die Preise ermäßigen.


Svar #5
22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet)

ja ved godt hvad jeg skal men vi bare hører om en ikke kunne tjekke dem i gennem og sig fx, nummer 5, så jeg cirka ved om jeg gør det rigtg er nemlig utrolig dårlig til tysk og går i 2.g og vil rigitg gerne blive bedre da jeg skal slutte faget her i år ;)


Svar #6
22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet)

*fx nummer 5 er forkert


Svar #7
22. november 2016 af Jnk1998 (Slettet)

ohhh sorry har misforstået opgaven troede jeg skulle sætte enten datid eller nutid ind men nu kan jeg se det er begge hahah ej 


Skriv et svar til: tysk sætninger med fokus på modalverber? hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.