Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP analyse og valg af kilder

23. november 2016 af smartassbitch (Slettet)

Hej, 

Jeg skal snart til at skrive srp, og jeg har valgt at skrive om interneringen af Japanerne i USA.

Fag: ENG. A og HIS. A. 

I analysen skal jeg skrive noget om hvordan japanerne opleve det, og hvordan de bliver fremstillet. I den forbindelse har jeg fundet nogle kilder om nogle amerikanske/japanske børn, som beskriver hvordan det er at sidde i en af de der lejre, som de blev tvunget til at være i. (dagbogs-genren)

Derudover har jeg fundet nogle propaganda plakater, som jeg har tænkt mig at analysere for at belyse hvordan de blev fremstillet. 

Men jeg er dog bange for at kilderne for engelsk-delen ikke er nok! :( 
Ved ikke hvad jeg skal gøre, er der nogle der kan hjælpe? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2016 af FransiscoMertens

Hvis jeg var dig, ville jeg låne en bog - har selv skrevet næsten om det samme i min SRO. Jeg fik dem begge inddraget i en god kombination. Jeg analyserede bogen, da den fortæller ud fra en persons synsvinkel, og så tog jeg det i perspektiv med folkets verdenssyn. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. november 2016 af FransiscoMertens

hvis du skal låne en bog, tjek før du låner/læser om det er et levn eller beretning. 


Svar #3
08. december 2016 af smartassbitch (Slettet)

Hej tak for svar! 

Jeg har lånt en bog, som er en non-fiktions bog (Selvbiografi) Den handler om en pige, som selv har oplevet at blive interneret, og den er på engelsk. Og mit fokus i min analyse er sprog, sprolige virkemidler, temaer og samfundsforhold. Bogen er en erindring. Og hvis jeg skal bruge den til at belyse hvordan samfundsforholdet var, skal jeg vel bruge den som et levn tænker jeg? Eller hvordan? Også har jeg tænkt mig at bruge nogle samtdige kilder (dige fra børn som har skrevet den MENS de sad i lejrene) Også har jeg tænkt mig at perspektivere det lidt med deres syn? Er det en god ide?


Skriv et svar til: SRP analyse og valg af kilder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.