Projektopgaven (9. kl.)

Kilder og produkter vedr. hvordan elektronik påvirker unge nu? Og hvordan det vil i fremtiden

23. november 2016 af stromea

Hej!

Vi har snart projektuge, og vores overemne er "teenageliv", og mit eget emne, som jeg har valgt er "elektronik", hvor jeg bl.a. vil komme ind på sociale medier, vr, hvordan strålingen påvirker hjernen osv osv. Og når jeg siger elektronik, mener jeg altså telefoner, bærbarer, tablets, tv

Derfor ville jeg spørge- har i nogle ideér? Både til produkter og kilder og hvad man kunne sige til fremlæggelsen. Det ville være en stor hjælp.

Tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. november 2016 af annahansenx (Slettet)

Der var en gang en undersøgelse, hvor man groede karse i to ens rum. Den eneste forskel var at der var en router i rum 1 og ikke i rum 2. Det viste sig så at karsen groede langt mere i rum 2, uden routeren. I kunne evt. lave et lign. forsøg, hvis det er muligt eller prøve at inkludere noget som det i jeres fremlæggelse. 

Det er også noget med at det blå lys fra skærme påvirker ens hjerne så man sover dårligere fordi hjernen tror det er dag.

Håber at I kan bruge disse eksempler :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. november 2016 af Skaljeglavedinelektier

Her er der lidt til karseforsøget: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/efter-karseforsoget-er-straling-fra-mobiler-og-routere-farlig


Svar #3
24. november 2016 af stromea

Tusind tak til jer begge!

Skriv et svar til: Kilder og produkter vedr. hvordan elektronik påvirker unge nu? Og hvordan det vil i fremtiden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.