Eksamensforberedelse

Antal karakterer til eksamen i 9. klasse

23. november 2016 af Sandheden - Niveau: 9. klasse
Hvor mange karakterer er der på ens eksamensbevis i 9. klasse? Og er ens årskarakter med?

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. november 2016 af MatHFlærer

Jeg skal da mene, at alle dine karakter bliver skrevet ind, dvs. standpunktskarakter. Dine eksamenskarakter bliver også skrevet på, men kun i de fag du har været oppe i.


Svar #2
23. november 2016 af Sandheden

Jeg kender godt til de fag jeg skal op i. Jeg ved bare ikke, hvor mange karakterer jeg får i fx dansk.

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. november 2016 af MatHFlærer

Du får formentlig dine standpinktskarakter og din eksamenskarakter i f.eks. dansk. De vil stå der. Ang. hvor mange karakter, der håber jeg du mener ift. dem du har opnået i løbet af året + eksamen?


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. november 2016 af Skaljeglavedinelektier

Du får vel årskarakter/standpunktskarakter i mundtlig og skriftlig dansk og så eventuelle eksamenskarakterer. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Der er mange. Jeg ved ikke, om man stadig får en selvstændig ordenskarakter, men det fik man dengang, jeg gik i folkeskolen.
Dengang fik man 16 standpunktskarakterer og én karakter for projektopgaven. dvs. 17 i alt i kolonnen "Standpunktskarakterer".
Desuden var der 9 bundne prøver og 2 udtræksprøver, dvs. 11 karakterer i kolonnen "Afgangsprøve".

Altså 17 + 9 + 2 = 28 karakterer i alt på mit afgangsbevis fra folkeskolen.
Hvis ordenskarakteren er blevet lagt ind under den skriftlige fremstilling, er der altså 28 - 1 = 27 karakterer i dit tilfælde.


Skriv et svar til: Antal karakterer til eksamen i 9. klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.