Debat

Ikke egnet??

24. november 2016 af yorgungozlerim
Hallo prøv lige hør

Jeg var en skolehjem samtale idag og får så afvide at jeg har forbedret mig og at jeg skal forsætte, MEN så siger min lærer at hun synes at jeg skulle tage 10, fordi at jeg vil få det svært på gymnasiet. Hallo laver hun sjov med mit liv eller hvad?
Hun står og fortæller mig jeg er god og alt muligt, men så at jeg ikke er egnet.
Mit snit er på 5

Men så, er der krav på at jeg SKAL tage 10. Klasse som hun nu synes? Min vejleder har også skrevet inde på optagelse.dk at jeg ikke er egnet woa

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. november 2016 af peter lind

Du skal altså tage dine lærers vurdering alvorlig. Den slags advarsler giver de ikke for sjov. De kender dig også meget bedre end nogen herinde på sudieportalen. Jeg ved ikke hvorfor du ikke skønnes egnet. Du er muligvis ikke moden nok.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. november 2016 af Weeke (Slettet)

Hvis du ikke bliver erklæret egnet, kan du jo altid tage en optagelsesprøve.

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2016 af ZaraIsabel (Slettet)

Jeg synes personligt, at du burde lytte til din lærer. Det faglige niveau på gymnasiet er langt højere end i folkeskolen. Det vil være ærgeligt, hvis det viste sig, at du ikke egnede dig det faglige press. Et gennemsnit på 5, kan du ikke komme særlig langt med. Mange gymnasier mener, at de helst vil have elever med et gennemsnit på mindst 7, for at leverne skal kunne klare det faglige press. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. december 2016 af 123434

Altså der er jo også mulighed for at tage en 10.klasse og så tage en hf, hvilket samlet set vil tage 3 år lige som STX

Et snit på 5 er ikke dårligt, det vil jeg betragte som gennemsnitligt. Der er nogen, som går på STX og HF, som har lavere resultater fra folkeskolen og alligevel er kommet ind


Skriv et svar til: Ikke egnet??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.