Tysk

Tyske sætninger - det haster!!!

25. november 2016 af STE02 - Niveau: A-niveau

Hej SP 

Jeg har nogle spørgsmål vedr. nogle tyske sætninger, jeg har skrevet (om de er korrekte): 

1) Außerdem ist es dem Leser klar, dass er seinen Vater bewundert wegen seiner Fertigkeiten und seiner begabten Natur. 

Spørgsmål: Skal verbet 'bewundert' stå sidst i sætningen, eller er verbet (bewunder) placeret rigtigt? 

2) Doch war diese auch eine Weise, woran er der Sache entkommen konnte. 

Spørgsmål: Skal ordet 'diese' være i femininum (diese) eller skal der stå 'dies' i stedet for, idet ordet peger tilbage på en tidligere sætning?

DET HASTER - SKAL AFLEVERES I AFTEN!!

Tak på forhånd :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. november 2016 af Tyskfødt (Slettet)

Jeg har nogle spørgsmål vedr. nogle tyske sætninger, jeg har skrevet (om de er korrekte): 

1) Außerdem ist es dem Leser klar, dass er seinen Vater bewundert wegen seiner Fertigkeiten und seiner begabten Natur bewundert

Spørgsmål: Skal verbet 'bewundert' stå sidst i sætningen, eller er verbet (bewunder) placeret rigtigt? 

2) Doch war diese auch eine Weise, woran er der Sache entkommen konnte. (Uden at kende den danske sætning ville jeg sige : ......eine Weise, wie er.....

Spørgsmål: Skal ordet 'diese' være i femininum (diese) eller skal der stå 'dies' i stedet for, idet ordet peger tilbage på en tidligere sætning?


Svar #2
25. november 2016 af STE02

Mange tak :-)


Skriv et svar til: Tyske sætninger - det haster!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.