Engelsk

Vedr. fejlsætninger mm.

26. november 2016 af Gym2019 - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg sidder med denne engelsk aflevering og jeg har følgende fejlsætning hvor jeg skal forklare og rette fejlen: "Gerard has a daughter, Lucy, which is eight years old." Jeg er godt klar over, at "which" skal udskiftes med "who", men jeg kan ikke forklare hvorfor eller sætte navn på fejltypen. Det håber jeg, at I kan hjælpe mig med.  Er det fordi at "which" betegner ting osv. hvor "who" betegner en person? I så fald, hvad kaldes fejltypen? 

I en anden opgave skulle jeg lave nogle verber om til præsens, som jeg så har gjort: claims, describes, attempts, appears, has, accompanies og shows. Herefter skal jeg også forklare kongruensen (altså overensstemmelsen mellem subjekt og verballed), hvilket er det jeg ikke kan og skal have hjælp til.

Fortsæt god aften


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2016 af Serria

Er det fordi at "which" betegner ting osv. hvor "who" betegner en person? I så fald, hvad kaldes fejltypen? 

Korrekt, det er bare reglen om subject pronoun (både which og who er subject pronoun, men det der adskiller dem er definitionen, som du allerede har givet).


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. november 2016 af Stygotius

Det er ret svært at hjælpe dig når du ikke har lagt opgaven ind her.


Svar #3
27. november 2016 af Gym2019

#2

Det er ret svært at hjælpe dig når du ikke har lagt opgaven ind her.

Mange tak, har vedhæftet det nu, altså engelsk opgaven 


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. november 2016 af Stygotius

Hvad mener du med et "subject pronoun"????


Skriv et svar til: Vedr. fejlsætninger mm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.