Engelsk

Find fejl i følgende sætninger

29. november 2016 af NiklasLarsenMolbjerg - Niveau: C-niveau

Hey. jeg skal burge en der kan finde de fejl der er i nedstående sætninger. forklar hvorfor. 

HURTIG FORKLARING - KORT OG PRÆCIST

1. I just sw the money on the table, but now they have gone

2. Could´nt you give the police any new informations

3. Apparently everybody had heard the news, but nobody seemed to believe them

4. Some advices are worth listening to, some aren´t


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Fremover så renskriv gerne sætningerne, inden du smider dem ind, fx er apostrofen placeret forkert i sætning 2, og der mangler et "a" i sætning 1 osv. osv.
Fejlene i sætningerne er markeret nedenunder:

1. I just saw the money on the table, but now they have gone

2. Couldn't you give the police any new informations

3. Apparently everybody had heard the news, but nobody seemed to believe them

4. Some advices are worth listening to, some aren´t (hele denne sætning i sig selv er ganske rodet, er det virkelig originalsætningen ?)


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. november 2016 af Jegvedingenting

 I  3'eren skal der muligvis et komma efter "apparently". Der er nemlig en lille naturlig pause efter det ord.

Apparently, everybody had heard the news, but nobody seemed to believe it. 

1) have --> were (pengene kan ikke gå af sig selv deraf "were gone".)

2) informations --> information (skal ikke stå i flertal, fordi det er utælleligt)

3) Mangler komma efter "apparently", them --> it fordi news er utællelig.

4) advices --> advice skal altid stå i ental


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#2

Ganske vist ville det være mest hensigtsmæssigt med et komma efter det adverbielle led "Apparently" ("when in doubt, leave it out"), jovist. - Når det så er sagt, så lad os lige få nogle fakta på bordet:
Selve opgaven går jo tydeligvis ud på at få styr på de lidt specielle navneord (money, information, advice, news etc.).
Dine forslag til sætning 1) og 3) er ganske enkelt forkerte. Dine forslag til sætning 2) og 4) er godt på vej, men ikke helt fyldestgørende. Bemærk, du lægger mærke til, at ordet "information" ikke kan stå i flertal, da det er utælleligt. - Det tilsvarende gør sig også gældende for ordet "money".

NB: Da jeg skrev indlægget, har vedkommende imellemtiden fået ændret nogle småting; det er godt og positivt. Nu lader jeg mit originale indlæg stå, eftersom det var tiltænkt som en kommentar / forklaring / uddybning på #2. Dvs. kommentaren om sætning 3 gør sig ikke gældende, fordi Jegvedingenting har fundet ud af, han / hun havde lavet en fejl.
 


Skriv et svar til: Find fejl i følgende sætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.