IT

Hvilken Macbook?

30. november 2016 af Amanda1601 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hejsa,

Jeg vil gerne købe en macbook, men er i tvivl om hvilken det skal være. 

Den skal bruges til skole, video- og billedredigering, musik, Youtube, Netflix, Facebook og den slags.

Er der nogen af jer der har erfaringer med Macbooks, og kan fortælle hvilken I synes passer bedst til de ting? Det må meget gerne begrundes :)

Udover det vil jeg gerne hører, om der er noget I mener skal købes udover selve computeren, såsom Office-pakke, ledninger, osv.? Og hvad med skærmstørrelse og lagringsplads?

På forhånd tak for hjælpen :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2016 af Therk

Hvor tung video- og billedredigering taler vi om? Hvad er dine (nær-)fremtidsskoleplaner? Spørgsmålet relaterer sig til om du skal på en teknisk uddannelse, hvor der bruges (evt.) tunge beregningsprogrammer, eller om du kommer til at gå en mindre computerkrævende retning?

For krævende billedredigering og ordentlig videoredigering, skal du nok regne med at gå high-end, dvs. den nye Pro Retina. Keywords er høj RAM og en stor processer.

Det lyder dog som om du ikke har sådanne behov og til et mere almindeligt 10.-klasses behov som ikke involverer grafisk krævende programmer, kig i stedet efter en Macbook Air. Hvis du har midlerne til det, vil jeg anbefale dig at begrænse dig nedadtil på 8GB RAM, absolut minimum 4GB.


Svar #2
03. december 2016 af Amanda1601 (Slettet)

#1

Det er overhovedet ikke tung video- og billederedigering - vi taler noget ala iMovie.
Jeg skal på STX efter 10., så regner ikke med de helt store computerkrav :)

Det var også en Air jeg havde mest i tankerne, så vil kigge videre efter sådan en :)

Mange tak for svar, Therk!

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. december 2016 af Jegvedingenting

Skál det være en Macbook?

For ellers har jeg bud på exceptionelle windows bærbare i hovedet, hvor du får meget mere hardware for pengene, og også enormt god kvalitet.

Hvad siger du?


Svar #4
03. december 2016 af Amanda1601 (Slettet)

#3

Det er en Mac jeg går efter, men tak for tilbudet :)

Skriv et svar til: Hvilken Macbook?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.