Dansk

hvorfor konvertere etniske danskere til islam?

30. november 2016 af evajørgen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

jeg kunne ikke finde noget til dette spørgsmål og jeg er gået helt i stå. jeg kunne godt tænke mig en begrundelse som jeg kunne bruge og få inspiration af:)

tusind tak på forhånd:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2016 af KanJegHjælpe (Slettet)

Prøv at google: "hvorfor konverterer danskere til islam", så kommer der en del frem.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. november 2016 af Stygotius

Ja, det er der mange af os der heller ikke forstår.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. november 2016 af jojooo (Slettet)

fordi at i dette senmoderne samfund, prøver man at finde sin lykke via materielle ting, og man søger i alle retninger for at finde den lykke, og indre ro, men de mennesker der konvertere til islam, har indset at man finde ikke lykke eller indre ro ved at løbe efter den materielle verden, men de vender sig derimod til islam, for at finde deres indre ro ved at tilbede gud, og være en del af en familie der består af 1.5 billioner mennesker. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. december 2016 af Stygotius

fordi (at) man i dette senmoderne samfund(,) prøver (man) at finde sin lykke via materielle ting, og man søger i alle retninger (for) at finde den (lykke,) og ens indre ro, men de mennesker der konverterer til islam, har indset at man finder ikke en sådan lykke (eller) og indre ro ved at løbe efter den materielle verden(, men);  de vender sig derimod til islam(,) for at finde deres indre ro ved at tilbede (gud,) Gud og være en del af en familie der består af 1.5 billioner mennesker.


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. december 2016 af FransiscoMertens

Fordi islam er sandheden - det er simpelt.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. december 2016 af Studentos

^--  Belæg for dette? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. december 2016 af FransiscoMertens

Læs koranen, alle de naturvidenskabelige teorier om jorden, verden, og selv ioner er beskrevet i koranen.

For 1400 år siden vidste det man det, hvor man i det moderne samfund har fundet svar på dette.
her er står der en kort referat i forhold til koranen; den er kort og god til en hurtig opsummering: https://www.islam.dk/muslimers-opfindelse/

Grunden til mange konverter er, at mange har fundet ud af sandheden. Terrorisme og had mod muslimer, har fået flere konvertiter til islam, fordi mange er nysgerrige, hvad islam faktisk indebærer.


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. december 2016 af FransiscoMertens

Spørg endelig hvis du har flere sprøgsmål. Jeg er her for at hjælpe :).


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. december 2016 af Stygotius

#7

Det er bare en gentagelse af sig selv. Alt hvad man siger, begrunder bare sig selv. Man vil have at andre skal trro på at  det som Koranen siger, er sandheden. Altså er det rigtigt. Det kan ikke diskuteres. Dette er en cirkelslutning.

Det svarer til at en far siger til et barrn "Du skal gøre det"  -og når så barnet spørger" Hvorfor skal jeg det"  -så svarer faren  "-fordi jeg siger det".

Man må ikke glemme at ordet Islam betyder underkastelse. Det siger vist alt om Islam.


Brugbart svar (0)

Svar #10
04. december 2016 af FransiscoMertens

Stygotius - Du er syg menneske, islam betyder fred??

Læs koranen før du udtaler dig.


Brugbart svar (0)

Svar #11
04. december 2016 af Soeffi

#10. I følge https://en.wikipedia.org/wiki/Islam#Etymology_and_meaning kan islam betyde: helhed, underkastelse, sikkerhed og fred (wholeness, submission, safeness and peace).


Brugbart svar (0)

Svar #12
05. december 2016 af Stygotius

Ak ja, alle som ikke er enige med muslimer er jo syge,  tjaa....

-og så tror nogle at det er muligt at have et islamisk samfund der er demokratisk og frit,  tjaa........


Skriv et svar til: hvorfor konvertere etniske danskere til islam?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.