Matematik

02 i matematik

06. december 2016 af youcandoit - Niveau: 9. klasse

Hej. 

jeg græder seriøst gennem i matematiktimer, fordi jeg føler mig så dum. 

Jeg vil virkelig ikke stå med 02 i alle mine prøver, jeg får udleveret i klassen 

please hvordan kan man få 7-10 tal karakter og bare generealt blive bedre til matematik? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2016 af AMelev

For det første kræver det hårdt arbejde og en indædt vilje, men nok også intensiv hjælp udefra. Spørg din lærer, hvad han/hun kan anbefale.


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. december 2016 af FMK

Har selv været der så jeg ved hvordan du har det og hvilke tanker du går rundt med.

Hårdt arbejde, nysgerrighed når det er frustrerende, at have troen på at du nok skal løse problemet, sig til dig selv "det er nemt", men mest af alt..ens niveau i matematik er en direkte afspejling af hvor meget man har øvet sig. Den rette lærer eller lektiehjælper kan hjælpe dig på vej, men hvis du ikke har den rigtige indstilling vil det ingen betydning have.

Du forventer måske et magisk svar, men det findes ikke..du er nødt til at lave mange mange mange matematik opgaver før du begynder at få det nemmere i matematik og før du begynder at synes det er sjovt.
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. december 2016 af Jegvedingenting

Du skal også være god til dansk for at forstå opgaverne korrekt. Så, dansk og matematik.


Svar #4
06. december 2016 af youcandoit

Har VIRKELIG viljen til at blive bedre til matematik!

og ja skal stramme op med at lave matematik opgaver, men når man aldrig har kunne finde ud af det, mister man også troen på man kan lærer det 


Svar #5
06. december 2016 af youcandoit

FMK: 

Hvordan har du rykket dig? Hvilken karakter gik du fra? og hvor lang tid tog det dig 

spørger af ren nysgerrighed, for mangler motivation :) 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. december 2016 af FMK

Har rykket mig fra de laveste karakterer til de højeste karakterer. Så det er fuldt ud muligt FOR ALLE. Det behøves heller ikke at tage særlig lang tid at flytte sig mange karaktere højere.

Men det første du skal starte med at gøre, er at lade være med at sammenligne dig med andre. Det er utroligt svært, men det er spild af din tid. Koncentrer dig udelukkende om din egen udvikling.

Prøv så derefter at kortlægge hvad dine svage punkter er i matematik. Så laver du en plan over hvad du skal arbejde med. Fx. hvad skal du læse op på og lave mange opgaver i. Det er meget mere håndgribeligt end at sige at man ikke kan finde ud af noget af det..det er kun mega uoverskueligt.

Så lav en plan og følg den, så bliver det hurtigere en realitet for dig at blive bedre til matematik. Lav for eksempel dit eget lille hæfte med hvordan du løser opgaver. Med formler og step-by-step guides til hvordan de typiske opgaver løses.

Hvis du ikke har styr på matematikken er det højst sandsynligt fordi du ikke har proppet det hele ind i en masse små kasser, som gør at du kan forstå det lidt af ad gangen. Det gør faget meget mere håndgribeligt for dig. Som regel skal problemer løses lidt ad gangen i matematik. Så bruger du den regel for at komme videre, så bruger du en anden regel osv.


Svar #7
06. december 2016 af youcandoit

Tusinde tak, for at du har brugt tid på at hjælpe! Og det vil jeg gøre 

Og virkelig flot klaret, at du har rykket dig så meget i matematik :) 

Håber jeg når dertil 


Brugbart svar (1)

Svar #8
06. december 2016 af FMK

Velbekommen. Hvis du har konkrete problemer skriver du bare pb.


Skriv et svar til: 02 i matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.