Studievalg og videregående studie

Psykologi-AAU?

08. december 2016 af skolepige1234 (Slettet)

Hej

Er der nogen der studerer psykologi på Aalborg Universitet? I hvor høj grad er der gruppearbejde på psykologi studiet på AAU og hvor mange timer har man om ugen på 1. semester? Jeg er ikke så vild med gruppearbejde, og arbejder bedst alene. Hvor hårdt er studiet, og hvordan ser en typisk dag ud for en pyskologi studerende på AAU? Tak på forhånd


Svar #1
14. december 2016 af skolepige1234 (Slettet)

ingen?


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2017 af Letum

Hej.
Jeg læser på andet semester lige nu, og kan dermed fortælle, at gruppearbejde spiller en nogenlunde stor rolle på Aalborg universitet, da vi beskæftiger os med faget PBL. AAU er generelt bedst for dem, som kan lide at samarbejde med andre (hvilket jo er en forudsætning for en psykologs arbejde).
Ift. hvor mange timer man har om ugen på 1. semester, så kan jeg ikke give dig et helt konkret svar, men det er trods alt et fuldtidsstudie, og det kommer også an på hvorvidt man har lyst til at deltage i forelæsninger samt seminarer.
Studiet er for mit vedkommende ikke hårdt, da jeg er drevet af interesse, og heldigvis interesserer alt på studiet mig i mere eller mindre grad. En typisk dag for en psyk. studerende kommer an på semesteret, men på 1. semester mødte man stort set hver dag til forelæsning samt seminarhold efterfølgende. Derefter sørger man selv for at læse til næste forelæsning.

Jeg vil virkeligt ikke råde dig til at vælge AAU, hvis du hader gruppearbejde. Folk, som læser på AAU, ved at de trives med folk og har en interesse for gruppearbejde, hvilket vil gøre at du muligvis kan føle dig malplaceret.

Skriv et svar til: Psykologi-AAU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.