Tysk

Fremlægning og regler.

10. december 2016 af Amelia02 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Min tysklærer vil have mig til at fremlægge UDEN papirer. Fair nok, har gjort det før... Men det var en 2 minutters fremlæggelse. Hans begrundelse er, at man ikke må have papirer med til eksamen. 

Så jeg må kun have ganske få ord på hvert dias. Og ingen hele sætninge + en fin grammatik, udtale og powerpoint. 

Men er det rigtigt, at man ikke må have papirer med til tysk eksamen? For jeg synes, at det lyder unfair og absurd. Tak for hjælpne :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2016 af JulieW99

Nej, det må du gerne til den del du fremlægger om valgfrit emne. Der skriver du en lille disposition. :)

Om det er lavet om sidne jeg gik ud af folkeskolen sidste år, ved jeg ikke.

- - -

Vh Julie


Svar #2
10. december 2016 af Amelia02 (Slettet)

Det er netop det jeg tænkte. OG så selvfølgelig give den til min lærer, så han ved at jeg ikke har skrevet alt ned osv. Men han siger, at han ingen papirer vil se, men jeg kan bare ikke det der med, at det står på tavlen.. :-/  Det er jo bare ikke fair..


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2016 af grahamcracker (Slettet)

Hej! 

Det føles måske en smule unfair ikke at måtte have papirer med til fremlæggelsen - men, jeg kan ikke andet end sige at det er en super god øvelse. I de fleste eksamener der ligger i din fremtid kommer brugen af papirer til at være aldeles begrænset - man må have en kort disposition hvor der står et nøgleord om det man skal komme ind over, og resten skal man have i hovedet.

Jeg var sidste år til en 2-timers gruppeeksamen uden et eneste talepapir, og kun med stikord på et powerpoint. Jeg havde altså ca. 15 minutters taletid jeg skulle kunne huske ud fra mit PP. Min hukommelse er ikke altid i top - men vi gik altså fra eksamen med 12. Det kan sagtens lade sig gøre med god øvelse, og hvis man er godt inde i sit emne :)

Man skal tænkte på, at det trækker meget mere ned at kigge på sit papir, end det gør at have glemt noget. Læreren vil helt sikkert skubbe dig lidt i gang hvis der er noget du er usikker på - og hvis du kan klare det uden et talepapir, viser du jo, at du har forstået dit stof og ikke bare læser op :)

Så prøv at tænkt på, at det faktisk er en super god øvelse! 


Svar #4
10. december 2016 af Amelia02 (Slettet)

Er helt enig med dig. Har gjort det før, hvor jeg huskede 3,5 minut, som blev til 2,15 ca. 

Men det jeg mest er "sur" over, er, at min lærer er uforståelig, og har intet perspektiv fra vores side. 

Det er anden gang vi fremlægger, og det skal både være bedre, længere og bedre endnu. Vi har ikke fået meget tid, og han ser bort fra vores andre 3 fremlæggelse + rapport, arbejde mm. 

Men tak for svaret. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. december 2016 af Stygotius

-Folkeskolens lærere er katastrofelt ringe og generelt elendige til deres arbejde.


Svar #6
10. december 2016 af Amelia02 (Slettet)

Haha ja.
Forstår ikke, hvordan de fleste lærere rent faktisk kan blive lærere.
Eftersom de står med ansvaret for hele vores læring, er det som du siger, katastrofalt, at adgangskravet ikke er højere.

De slipper væk med alt! Tro mig

Brugbart svar (0)

Svar #7
10. december 2016 af Stygotius

Ja, hele generationer af elever bliver svigtet. Det burde være strafbart at optræde professionelt som en amatør. Det gælder i hvert fald folkeskolens sproglærere; det er dem jeg ved mest om..


Skriv et svar til: Fremlægning og regler.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.