Andre fag

Ekstra fag/supplering i 1g?

17. december 2016 af ZaraIsabel (Slettet) - Niveau: B-niveau

Kære Studieportal's brugere

Kan man godt tage ekstra fag allerede i 1g, eftersom jeg går på  en hhx, har jeg hverken biologi, fysik eller kemi. Jeg er klar over, at man kan suplerer disse følgende fag efter endt gymnasial uddanselse, men jeg vil helst gerne tage dem allerede i start af det andet semester, i 1g. 

Med venlige hilsen

Isabel


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2016 af Smut1

Hvordan kan det være, at gerne vil tage ekstra fag, mens du går på hhx? (Det gavner da næppe dit gennemsnit at have ekstra c-niveaufag). Hvis du har en særlig god grund til at tage et fag, kan det være du kan indgå en aftale med skolen om at tage det som fjernundervisning et andet sted og så få det overført. (Det er da et forsøg værd ;) Jeg valgte engang en studieretning som hed arabisk a/tysk a, hvor tysk a aldrig ville blive oprettet, da der ikke var nok interesserede. Jeg ville helst ikke kaste mig ud i arabisk, og jeg havde allerede haft tysk på b-niveau, så derfor fik jeg lov at tage tysk a som fjernundervisning.


Svar #2
17. december 2016 af ZaraIsabel (Slettet)

#1

Hvordan kan det være, at gerne vil tage ekstra fag, mens du går på hhx? (Det gavner da næppe dit gennemsnit at have ekstra c-niveaufag). Hvis du har en særlig god grund til at tage et fag, kan det være du kan indgå en aftale med skolen om at tage det som fjernundervisning et andet sted og så få det overført. (Det er da et forsøg værd ;) Jeg valgte engang en studieretning som hed arabisk a/tysk a, hvor tysk a aldrig ville blive oprettet, da der ikke var nok interesserede. Jeg ville helst ikke kaste mig ud i arabisk, og jeg havde allerede haft tysk på b-niveau, så derfor fik jeg lov at tage tysk a som fjernundervisning.

Jeg vil gerne læse medicin, og dernæst har jeg ingen fag på c-niveau på første år. Jeg vil gerne tage de fag, fordi jeg gerne vil læse medicin i udlandet, og jeg finder fysik, kemi og biologi ganske facinerende. 


Skriv et svar til: Ekstra fag/supplering i 1g?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.