Tysk

Forklaring af et tysk deutsch ord verber

18. december 2016 af gimme (Slettet) - Niveau: C-niveau

Okay guys, ved I hvad det her betyder: partizip perfekt

Da jeg skal sende min opgave om 1 time, må I gerne skrive svaret hurtigt!


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2016 af padz (Slettet)

Jeg vil gætte på, at det betyder perfektum participium. Det er førnutid, fx jeg har spist eller ich habe gegessen.


Svar #2
18. december 2016 af gimme (Slettet)

Det kunne ikke være kort tillægsform? Fordi jeg har et digt, hvor der kun står gegessen og geschlossen og sådan nogle ord.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2016 af Stygotius

"Partizip perfekt"  (= perfektum participium = kort tillægsform) er IKKE det samme som førnutid, der er en bestemt tid af et verbum.

Perfektum particium bruges til at danne førnutid med  -sammen med nutid af "have" eller "være"  ........på både tysk og dansk..


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. december 2016 af Stygotius

Slet # 3

"Partizip perfekt"  (= perfektum participium = kort tillægsform) er IKKE det samme som førnutid, der er en bestemt tid af et verbum.

Perfektum particium er en form af et verbum og bruges til at danne førnutid med  -sammen med nutid af "have" eller "være"  ........på både tysk og dansk.

"Hun har spist" er førnutid, men "spist" er en p.p. (pefektum participium)

MAN  KAN  IKKE  TILLADE SIG AT KOMME I SIDSTE ØJEBLIK  (søndag aften) OG  FORLANGE  AT  ANDRE  SKAL  SKYNDE SIG  -fordi man ikke har gidet lave sit arbejde selv.


Skriv et svar til: Forklaring af et tysk deutsch ord verber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.