Matematik

Hvor sent må lærer ændre eksamens-spørgsmål?

19. december 2016 af Minta - Niveau: C-niveau

Hej. Jeg går på e-learning Matematik C HF, og skal til mundtlig eksamen 2. Januar.

Min lærer lagde for en del tid siden spørgsmålene ud til os, og dem har jeg selvfølgelig forberedt mig på. Nu har han i dag lagt "justerede" spørgsmål op til os, og det er disse man trækker i stedet for de oprindelige! Kan han virkelig gøre det? To uger inden eksamen? Synes det virker noget urimeligt, da mange af spørgsmålene er ret justeret... Håber i kan svare mig herinde, jeg har skrevet til ham, men har det ret skidt over at få sådan en ændrig så kort tid inden min eksamen.

Vh


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2016 af sjls

Det skulle jeg mene. I sommers var der nogen fra min klasse, der først fik deres eksamensspørgsmål 4 dage, inden de skulle op, da læreren ventede med at sende dem, indtil censor havde kigget på dem.


Svar #2
19. december 2016 af Minta

Men synes også mere det er fordi han har ændret dem, så man har forberedt sig på nogle spørgsmål der så ikke skal bruges alligevel? Men tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2016 af Jerslev

Som #1 svarer kan der være tale om, at censor havde kommentarer til de oprindelige spørgsmål, og derfor er de nu ændret.

Du kan tjekke i læreplanen for de nærmere regler angående spørgsmålene.

Under alle omstændigheder er læsning aldrig spildt. Du har nu styr på ting, som du ellers ikke ville have kigget på.
- - -

mvh

Jerslev


Skriv et svar til: Hvor sent må lærer ændre eksamens-spørgsmål?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.