Studievejledning

Dansk A - Selvstudium

20. december 2016 af Glitch (Slettet)

Hejsa,

Jeg har i de sidste år været i gang med at afslutte en HF på flex-ordningen. Det er gået fint nok indtil i år, hvor jeg kun manglede Dansk A og Engelsk B. Jeg fik afsluttet Engelsk B, men kom bagud med Dansk A og fik det aldrig indhentet.

Det betød at jeg aldrig fik Dansk A afsluttet. Det er det eneste fag jeg mangler, men har kun mulighed for enten selvstudium eller undervisning. Jeg har et fuldtidsjob, så har meldt mig til selvstudium og skal til eksamen om 6 måneder.

Jeg vil høre om der er nogen der har prøvet det før og kan give et par tips eller nogle råd til hvad jeg skal være obs på?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. december 2016 af Smut1

I skriftlig dansk valgte i løbet af året kun at træne det analyserende oplæg (mod min læres vilje!), da jeg allerede havde haft dansk i 1.- og 2.g og vidste, at det var den genre, jeg ville vælge til eksamen. Hvis du har haft dansk tidligere og føler dig tryg ved en af de skriftlige genre, så træn ekstra meget. Så slipper du får at skulle læse alle teksterne igennem i eksamenssituationen, men kan bruge tiden fornuftigt.


Skriv et svar til: Dansk A - Selvstudium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.