Debat

Lavere karakter fordi jeg gik over tid

20. december 2016 af Mariapert

Hej alle,

Er det normalt i faget historie b, at det trækker ned, hvis man går over tid? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. december 2016 af BjarkeHald60 (Slettet)

Tror det er sådan i alle fag.


Svar #2
20. december 2016 af Mariapert

Det vil sige, at det faktisk er normalt, at man får en lavere karakter, hvis man går over tid? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. december 2016 af MatHFlærer

Hvis det er fornuftigt og rigtigt det eksaminanden siger, så skal det ikke have nogen indflydelse på ens karakter...... 


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. december 2016 af FransiscoMertens

Hm.. Det kan godt være at censor vurderer, at man træder i det samme fodspor. Men jeg tror ikke det har en indflydelse, når man inddrager "rigtig" faglig viden - det vil jeg ikke forstille mig.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. december 2016 af MatHFlærer

Jeg har oplevet enkelte kursister gå over tid, og det har ikke været for at personen skulle trækkes ned. Tværtimod. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. december 2016 af Stats

Tja... Nu melder jeg også ind... For jeg havde også en lærer der havde selv samme holdning...

Det som læreren hægter sig op på, det er at man har forstået pensum + at man kan finde ud af at disponere tiden ordenligt.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. januar 2017 af MatHFlærer

#6 Jeg kan vidst se, at I er flere med den samme frustration. Alternativt må man klage over eksamen og tage den om. Sandsynligheden er nok lille. Jeg har ikke oplevet nogen få en reeksamen på min nuværende arbejdsplads. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
16. januar 2017 af Val123

Det plejer at være sådan at man får en lavere karakter når man går over tid, fodi så har man ikke fuldført opgaven.


Skriv et svar til: Lavere karakter fordi jeg gik over tid

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.