Studievalg og videregående studie

Hvordan er niveauet på de engelsktalende uddannelser?

02. januar 2017 af Studee (Slettet)

Hej alle. Jeg står og skal vælge en vidergående uddannelse, og jeg overvejer en uddannelse hvor undervisningen foregår på engelsk. Jeg mener selv jeg er god til sproget, da jeg har boet i udlandet og talt det dagligt. Jeg er dog lidt bekymret om niveauet er så højt at jeg skal fokusere mere på sproget end på undervisningen, og ville derfor høre om der var nogen der har erfaringer med undervisning på engelsk, og om det kom i vejen for jeres læring.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. januar 2017 af Therk

Har du nogenlunde sprogkundskaber, så lærer du det akademiske engelsk i løbet af det første halve år, hvor sværhedsgraden heldigvis naturligt er lavest. Har du boet i udlandet, hvor dit eneste mulige kommunikationssprog har været engelsk, så kommer du slet ikke til at få problemer; tværtimod vil du have en stor fordel ift. dine medstuderende. Du skal derfor ikke bekymre dig om at skulle fravælge en uddannelse fordi den er på engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. januar 2017 af MannaPapaya

Nu ved jeg ikke hvilke uddannelser du overvejer, men jeg læser Cognitive Science, som foregår på engelsk. Det er ikke det engelske, men de faglige begreber, som er svære - det ville de med stor sandsynlighed (næsten 100%) også have været på dansk :)


Skriv et svar til: Hvordan er niveauet på de engelsktalende uddannelser?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.