Engelsk

Literary analysis - Medina Kureshi, Us and Them

04. januar 2017 af Alberte9919 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej! 

Jeg sidder med teksten Us and Them af Medina Kureshi, skrevet i 1978. Teksten handler om en muslimsk pige fra 1950'erne, som i skolen bliver bedt om at tegne "the Holy family", hvor hun derefter bliver bedt om at tage den med hjem - i modsætning til de andre børn, som får lov at hænge deres tegninger på væggen. Da hun kommer hjem med den viser hun den til sin mor, som selvfølgelig lærer sin datter at det er forkert og forbudt, og at hun kun må tegne mønstre. 

En efterfølgende dag bliver hun igen bedt om at tegne selv samme tegning, og hertil afviser hun, hvormed hun svarer at det må hun ikke. Efter lidt tids overtalelse gør hun det alligevel. Hun tegner begge gange the Holy family med brun hud.

Jeg går ud fra at sidst nævnte er meget vigtigt i teksten, og ligefrem et symbol..? 

Jeg forestiller mig, at tekstens egentlige budskab omhandler, om det er etiske korrekt at behandle mennesker forskelligt, alt efter hvilken religion man har. 

Men hvad kunne evt. symboler være i sådan en tekst? Jeg har vedlagt teksten. Og hvad betyder slutningen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2017 af Stygotius

", hvormed hun svarer at"  =  og svarer

sidst nævnte  =  det sidstnævnte

teksten buskab omhandler ikke om........  =  tekstens egentlige (budskab) indehold er at spørge om det er etisk(e) korrekt,,,,,,,,,


Skriv et svar til: Literary analysis - Medina Kureshi, Us and Them

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.