Studievalg og videregående studie

Færdig med videregående udd. før normeret tid

09. januar 2017 af nysgerrig10 (Slettet)

Hejsa allesammen,

Hvordan kan man blive færdig før tid med en videregående uddannelse?
- Jeg har kigget lidt rundt på nettet over folk, som har færdiggjort deres bachelor før tid. En person fra CBS har f.eks. færdiggjort sin Internation Business bachelor på 1 år og 9 måneder.

Er der bestemte regler for hvilke universiteter, som man kan gøre dette på og hvordan gør man så dette.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. januar 2017 af DrNielsen

Nej, du kan bare tilmelde dig flere fag end hvad nødvendigt er. Et semester er skruet sådan sammen, at du skal have 30 ECTS / semester eller 60 ECTS / år. Nogle gange er fordelingen af ECTS på et fag en smule skævt, og så kan man sagtens tage mere end 30 / semester :-)


Svar #2
11. januar 2017 af nysgerrig10 (Slettet)

Har du erfaring med om dette er en ting, som elever typisk gør, eller skal man bare følge det som universitetet nu har fastlagt for én?


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. januar 2017 af DrNielsen

Hvor jeg læser er det generelt ikke en mulighed fordi vores fag - efter min mening - er normeret under hvad de burde. Men jeg kender flere der har gjort det på andre uddannelser. Grunden til at man får SU er jo fordi universitetet bliver set på som et fuldtidsarbejde. Derfor kan man generelt også arbejde lidt hårdere og færdiggøre det før tid :-)

Svar #4
12. januar 2017 af nysgerrig10 (Slettet)

Tak for svar. :)


Skriv et svar til: Færdig med videregående udd. før normeret tid

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.