Tysk

Hjælp mig med at ret min tekst

10. januar 2017 af RaIIe - Niveau: 9. klasse


Hej Hildegard. Jeg savner dig utrolig meget. Jeg er på vej hjem fra bunkeren som vi lige er flygtet fra. Folk var sindsyge nede i bunkeren. Der var endda nogen der bare blev skudt dernede. Nogen af soldaterne sad blandt andet også bare og drak sig under bordet. Jeg mødte naturligvis også hitler. Han var lidt af en hemmelig mand. Man følte sig aldrig sikker selvom man var nede i en bunker fordi der altid var raketter der styrtede ned ovenover os og så rigtig mange bevæbnede soldater. Håber du har det godt!

Vi ses snart.
Traudl Junge

Hallo Hildegard. Ich vermisse dich sehr. Ich bin auf dem Heimweg aus dem Bunker, wie wir gerade von entkommen. Menschen waren verrückt nach unten in den Bunker. Es gab sogar jemanden, der dort gerade abgeschossen hat. Einige der Soldaten auch nur unter anderem saßen und tranken sich betrunken. Ich traf natürlich auch Hitler. Er war ein bisschen ein Geheimnis Mann. Wir fühlten uns nie sicher, obwohl wir unten in einem Bunker waren, da gab es immer Raketen, die über uns und so viele bewaffnete Soldaten stürzten. Hoffe, Sie sind wohlauf!

Wir werden Sie bald sehen.
Traudl Junge

Skriv et svar til: Hjælp mig med at ret min tekst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.