Tysk

Rettelse af eventuelle fejl i sætning

10. januar 2017 af Bruthos - Niveau: B-niveau

Er genitivformerne dannet korrekt?

Passer ordvalget til den danske sætning f.eks. indfødt-Einheimische?

Ich möchte gern kulturelle Erlebnisse bekommen, die eine tiefer Kenntnis von den Traditionen der Einheimische, die Geschichte des Landes, die Esskultur und die schöne Tier- und Pflanzenleben des Landes involvieren kann. 

Jeg vil gerne få kulturelle oplevelser, som kan indebære et dybere kendskab til de indfødtes traditioner, landes historie, madkulturen og det skønne dyre- og planteliv.

Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. januar 2017 af Tyskfødt (Slettet)

Mit bud:

Ich möchte gern(e) kulturelle Dinge erleben,  die eine tiefere Kenntnis  (nu følger genitiverne)  der Traditionen der (einheimischen) Bevölkerung, der Geschichte des Landes , der Esskultur und des schönen Tier-und Pflanzenlebens vermitteln.


Svar #2
11. januar 2017 af Bruthos

Hvorfor hedder det "der Traditionen" er det ikke kun "Bevölkerung", som skal bøjes i genitiv?

Behøver der ikke at være noget tilsvarende ord til "til" dybere kendskab til?


Svar #3
12. januar 2017 af Bruthos

Har lige kigget i nogle ordbøger. Nu kan jeg godt forstå hvorfor.

Tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. januar 2017 af Tyskfødt (Slettet)

Du spurgte "Er genitivformerne dannet korrekt?"  Derfor kom jeg med mit bud. Hvis du vil væk fra genitiverne, så kunne du skrive:

.....die eine tiefere Kenntnis  von den Traditionen der (einheimischen) Bevölkerung, von der Geschichte des Landes , von der Esskultur und von dem schönen Tier-und Pflanzenleben vermitteln.

 


Skriv et svar til: Rettelse af eventuelle fejl i sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.