Dansk

Ansøgning til gymnasium!!

14. januar 2017 af lubilu (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej med jer. 

Jeg har skrevet min ansøgning til Nærum Gymnasium, men vil gerne have noget kritik/rettelse på den. Hvis der er noget der lyder helt galt eller som skal undværes/tilføjes, må i meget gerne skrive! 

Tusind tak på forhånd! :-) 

____________________________________________________________________________

Mit navn er XXXX, og jeg søger hermed om optagelse på Nærum Gymnasium til skolestart 2017 i 1.g.

Jeg er en ambitiøs og imødekommende pige, der er glad for at gå i skole. Til hverdag bor jeg i Vedbæk, og går pt. på Trørødskolen i 9.klasse. Jeg er udadvendt, glad og smilende, samt arbejder hårdt. Jeg er nysgerrig og er ikke bange for at stille spørgsmål, hvis jeg har brug for hjælp eller er i tvivl om noget. Jeg har altid været meget målrettet, og ansvarlighed er en selvfølge fra min side af. Jeg er samtidig også effektiv, stabil og seriøs i mit arbejde. At møde til tiden er meget vigtigt for mig, og lige så for mig at være velforberedt til modulerne. Jeg nyder at være aktiv, og går derfor til dans og fitness i min fritid. Jeg elsker også at være social og er derfor selvfølgelig ofte også sammen med mine venner. Jeg har b.la begyndt at få en interesse indenfor politik og samfundsrelevante emner, efter min klasse besøgte Christiansborg og var deltagere i rollespillet “Politiker for en Dag”.  Det var yderst interessant at få lov til at arbejde med lov- og beslutningsforslag, holde adskillige taler og deltage i afstemninger - som om at jeg var medlem af Folketinget. Det gav mig også et indblik i moderne ledelse. Det var enormt inspirerende og vækkede en interesse inden for ledelse, som jeg ikke var klar over, at jeg havde før.

Denne episode har været en af hovedårsagerne til, at jeg har fået øjnene op for, hvor spændende samfundsvidenskab er. For øvrigt, har tv-avisen og diverse aviser, også fået vakt min interessere for dette fag. 

Med hensyn til praktik, var jeg ikke i praktik i den aftalte uge, efter aftale med min klasselærer. Vi besluttede sammen, at det ville være bedst for mig at få fulgt op på de obligatoriske emner klassen gennemgik, da jeg var XXXXX. Jeg prioriterede skolen højere end praktik, da det er meget vigtigt for mig ikke at sakke bagud. 

Umiddelbart bryder jeg mig ikke så meget om udtrykket ‘svage sider’. Jeg vil meget hellere kalde det ‘udviklingsområder’. For eksempel arbejder jeg på at være mindre kritisk over for mit arbejde og fokusere på mine fejl. Jeg er meget analytisk anlagt, hvilket nogle gange resulterer i, at jeg er så detaljeorienteret, at jeg bliver ved med at finde fejl for at gøre det perfekt og dermed bruger mange timer på dine opgaver. Men jeg er bevidst omkring det og fortsat arbejder på at finde den gode balance mellem styrke og svaghed.

Nærum Gymnasium appellerer til mig på grund af skolens internationale og demokratiske aspekt.  

Jeg har kun hørt positivt om jeres Gymnasium, hvilket jeg fik erklæret efter en lærerig besøgsdag.

Jeg ønsker en bredere kulturforståelse, større viden for globalisering, samt et ”verdensborgerskab”, og jeg er sikker på, at NAG besidder disse kvalifikationer. 

At være elev hos NAG ville samtidig være en ære på grund af det ambitiøse og højt faglige niveau der ses blandt eleverne. Gymnasiet virker som et rigtigt rart sted at være, og den skønne beliggenhed er bestemt heller ikke til at klage over. Apropos beliggenhed, så ligger NAG geografisk perfekt til mig, da jeg bor i Vedbæk. 

Såfremt jeg bliver optaget, vil jeg med et stort engagement gøre mit allerbedste! :-) 

Jeg ser frem til at høre positivt nyt om min ansøgning.

De bedste hilsner

XXXXX


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. januar 2017 af Therk

Jeg ser frem til at høre positivt nyt om min ansøgning.

Fjern den sætning. Ud over det, så: Fint.


Skriv et svar til: Ansøgning til gymnasium!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.