Studievalg og videregående studie

Erfaringer med videregående uddannelser! HJÆLP!!!

16. januar 2017 af thesupergirl (Slettet)

Hej alle

Jeg har brug for noget hjælp fra Jer, der er i gang med en videregående uddannelse, idet jeg selv står og skal søge ind på noget her til marts, og jeg er i virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge!!

Jeg blev student på HHX i sommers 2016 med et forholdsvis godt gennemsnit, så det begrænser mig heldigvis ikke. På HHX var jeg rigtig glad for faget International Økonomi, som jeg havde på A-niveau. Hvis man kunne læse det, var jeg slet ikke i tvivl om hvad jeg skulle. Emner som det politiske system, samfundsforhold, skatter, velfærdsmodeller, inflation, høj- og lavkonjunktur, arbejdsløshed, Ilande- kontra ulandes udvikling m.v. fanger mig helt vildt! Det at man kan påvirke samfundet og landets økonomi (BNP, arbejdsløshed, betalingsbalancen) ved at skrue op og ned på dets indtægter og udgifter, syntes jeg er vildt spændende.

Jeg har intet imod at det er et studie, hvor man skal læse en masse og skrive en masse opgaver. Det kan jeg rigtig godt lide, så længe det fanger mig.

Jeg har kigget lidt på samfundsfag, statskundskab og Økonomi på KU samt den almene HA på CBS, men jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres erfaringer og hvad I ville enbefale mig at vælge.

Tak på forhånd!!
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. januar 2017 af MannaPapaya

Lyder som om International Business and Politics, ville være noget for dig, hvis du har så højt et snit?

https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/erhvervsoekonomi/international-business-and-politics

Men et generelt råd - tag ud at besøge nogle uddannelser inden du beslutter dig. Snak med vejledere og studerende. Det er noget helt andet end at tænke og læse sig til tingene.


Skriv et svar til: Erfaringer med videregående uddannelser! HJÆLP!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.