Samfundsfag

Hjælp! Jeg har eksamen i morgen!

17. januar 2017 af adusiat - Niveau: C-niveau

Hej. Jeg kan ikke svare på alle spørgsmålne om Dansk Supermarked Group og samfundsfag, 

Svar på nogle af dem hvis I ikke kender svare som mig. Please!  Jeg ved godt at der er mange spørgsmål ;(

Klassesamfundet:

1. Hvilken betydning kan den viden om klassesamfundet få for Dansk Supermarked Group - for eksampel den lokale bestyrer af Føtex?

2. Vurder hvordan den nuværende befolkningsudvikling (herunder ældrebyrden) bliver et problem i fremtiden for samfundet og påvirke Dansk Supermarked Group

Magt i Dk

1. Dansk Supermarked Group samarbejder med forskellige interesseorganistioner - herunder Folkekirkens Nødhjælp - vælg en interesseorganisation dom det kunne være relevant for Dansk Supermarked Group at samarbejde med, og lav en kort præsentation af en den. Og hvad får Dansk Supermarked Group ud af sådan samarbejde?

Politik og ideologi

1. Hvorfor er der ikke altid hensigtmæssigt at bruge venstre/højre skalaen - kom ind på værdipolitiske emner?

2. Beskriv valgresultatet for Folketingsvalget juni 2015 (stikord: regeringen, mandater, ststminister sant andet rekevant)

3. Vurder hvilken betydning den nye treklæverregering for november 2016 får på den førte politik i Danmark.

Samfundsøkonomi

1. Vurder hvilken politik regeringen skal føre for at sætte gang i hjulene (forbruget) i samfundet til glæde for forbrugerne og Dansk Supermarked Group - f.eks. din lokale Netto.

2. Redegør for hvilke samfundsøkonomiske kredsløb

Dansk Supermarked Group  indgår i det samfundsøkonomiske kredsløb

3. Vis det økonomiske kredsløb og hvordan Dansk Supermarked Group indgår i det økonomiske kredsløb. Forklar og vis hvordan den økonomiske kredsæøb kan påvirkes af en stigning i efterspørgslen efter Bilkas varer.

De samfundsøkonomiske mål og BNP.

Dansk Supermarked Group ønsker at gøre forbrugerne mere bevidste om madspil og har indgået et samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp om projektet WeFood.

1. Beskriv og forklar hvad projektet går ud på. Hvad får Dansk Supermarked Group ud at være med i dette projekt?

2. Vurder hvordan nedgangen i madforbruget påvirker de samfundsøkonomiske mål, da der ikke bliver smidt så meget ud. (Hvilke mål påvirkes?)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2017 af Justitia

Du har oprettet en masse indlæg, det hjælper ikke yderligere af den grund.

Held og lykke med eksamen


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. januar 2017 af Moderatoren

Har du problemer med hvordan du vurderer eller hvad? Jeg kan se at flere af "spørgsmålene" er hvor du skal vurdere.


Svar #3
17. januar 2017 af adusiat

Fuldstændig. Nogen der kan hjælpe?

Skriv et svar til: Hjælp! Jeg har eksamen i morgen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.