Studievalg og videregående studie

Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?

18. januar 2017 af Mikkel2525 (Slettet)

Jeg står her og skal til at blive student til sommer. Jeg har nu overvejet at starte på dimplomingeniør - bygning uddannelsen, men ved ikke helt, om det er noget jeg vil kunne klare. Jeg kan ikke få kontakt til studievejlederen her 1-2 uger og kender ingen som studerer det, derfor er jeg lidt lost, da jeg kun har internettet til hjælp.

Bare lidt indblik i mine karakter, så i kan få en fornemmelse hvor jeg sådan ca ligger: Jeg har et snit på 7,8 med eksamensresultater ekls 3.G karaktere. Matematik ligger jeg mellem 4-7 men er tættere på 7, så ville mene jeg ligger på et 7-tal dér. (Er ikke afsluttet, så kan ik helt sige hvor jeg ligger præcist)

Fysik: Jeg afsluttede fysik med 4,4 i årskarakter, men syntes selv jeg fortjente 7,7, men det fair, jeg bestod desuden min fysik B mundtlig eksamen med et 7-tal.

Kemi B blev afsluttet med 10,10 Engelsk B blev afsluttet med 7,10 Teknologiishtorie,

Teknologi og mekanik ligger jeg på et 10-tal (Mekanik er et valgfag inden for teknikfag på HTX, som er på A-niveau.

Som i kan se, så ligger jeg fint når det handler om mekanik/byggeri-fagene hvis jeg kan kalde det, men desuden ligger jeg på de 4-7 fysik og ca. 7 i matematik. Det er pga disse to fag, at jeg er usikker på, om jeg vil komme til at klare uddannelsen. Self kan i ud fra karaktererne ikke fortælle om jeg kan klare en uddannelse eller ej, det bare for at give jer er lille indblik over hvor jeg sådan ca ligger mellem fagene.

Håber der er nogle af jer som studerer på den uddannelse og måske kan hjælpe mig med at fortælle lidt om det og fortælle om fagene. Bør jeg droppe uddannelsen da fysik og matematik sådan ser ligger på en middel/undermiddel karakter? Har i klaret jer mindre godt i fagene matematik/fysik på gymnasiet, men bedre på uni? Vil også være taknemlig for andre info. Tusind tak for hjælpen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. januar 2017 af Moderatoren

Tjek hvilke adgangskrav der er. Hvis du overholder dem (kvote 1 og/eller kvote 2) så formodes det at du kan klare uddannelsen.


Skriv et svar til: Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.