Engelsk

Hjælp til korrekt sætning

20. januar 2017 af kperen (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg står og skal bruge en sætning, men er i tvivl om den overhovedet kan bruges og om den er gramatisk korrekt. Sætningen lyder "Is it just to fall to the unjust" den danske sætning er "Er det retfærdigt at falde til det uretfærdige" hvor "falde" er ment som at falde i kamp.

På forhånd tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. januar 2017 af nielsen03

Med den danske sætning mener du så; Om det er i orden at dø for det urætfærdige? I så fald vil jeg nok sige: "Is it fair to die for the unfair", hvis du vil have retfærdig og uretfærdig til at lyde ens. Ellers er der mange andre synonymer du kan bruge.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. januar 2017 af nielsen03

Du kan selvfølgelig også skrive fall i stedet for die


Svar #3
20. januar 2017 af kperen (Slettet)

Ja det er det jeg mener i den danske sætning, jeg ville helst bruge just og unjust da det skal stå sammen med et billede af lady justice

Brugbart svar (0)

Svar #4
20. januar 2017 af nielsen03

Du kan måske ændre det til; "Is (it) justice to fall for the unjust", betydningen ændres en smule, men stadig det samme budskab.

Du kan evt spørge/skrive til din engelsklærer, hvis du har tid inden du skal aflevere. Er sikker på han/hun gerne vil svare dig, da det viser at du tænker over det du skriver.

God fornøjelse


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. januar 2017 af Stygotius

Sætningen er noget logisk vrøvl. Man kan kun tale om (u)retfærdighed  når det drejer sig om noget som nogen kræver af en.

    


Skriv et svar til: Hjælp til korrekt sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.