Samfundsfag

Diktatur og Demokrati

22. januar 2017 af fan69 - Niveau: 10. klasse

Hejsa.....

Jeg arbejder på et projekt om diktatur og demokrati, jeg vil være meget taknemlig hvis i svar... på forhånden tak...

Hvorfor har en styreform så stor betydning i samfundet?

Er der en sammenhæng mellem diktatur og demokrati?

Hvad er forholdet mellem styreformen og økonomien?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2017 af Moderatoren

Det må være meningen, at du selv skal svare på de spørgsmål.

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
23. januar 2017 af fan69

Tak Jeppe101, og der er rigtigt, det du siger.

Jeg har researchet en del om diktatur og demokrati og jeg har også en del viden i forvejen. Men jeg vil gerne høre/læse jeres meninger om de ting jeg har spurgte om.

til spm. 1: Styreformen, om det er diktatur eller demokrati, har affekt i samfundet fordi, det er noget vi alle er en del af. Samfundet består af os. men mit spørgersmål er, hvorfor har det så stor betydning?

2. er der overhovedet sammenhængen mellem diktatur og demokrati? og hvis der er, hvad?

Den sidste behøver i ikke at svare på, men det jeg mente med det, var om man blev rigere eller fattigere ved enten at have diktatur eller demokrati i sit land. 

Igen på forhånden tak...


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. januar 2017 af Moderatoren

1. du kan undersøge hvad det vil sige for at samfund at være styret demokratisk eller diktatorisk. Så finder du vel en betydning.

2. det finder du vel ud af, når du svarer på nr. 1 og ellers læser om de 2 styreformer.


Skriv et svar til: Diktatur og Demokrati

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.