Studiejob

Hvilken vej synes i man skal vælge

22. januar 2017 af Vict2791

Jeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag og bagefter HF Enkeltfag.

Mine fremtidsplaner efter HF er at blive Efterskolelærer.

Hvilken vej synes i er bedst at vælge? Kom gerne med mange gode forslag.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. januar 2017 af Smut1

Jeg vil rigtig gerne komme med nogle gode forslag, men først bliver jeg vist lige nød til at høre, hvorfor du gerne vil tage AVU-fag: Jeg mener, hvilke forventninger har du?


Svar #2
22. januar 2017 af Vict2791

Det vil jeg først fordi sidste gang jeg havde undervisning var det 10.klasses niveau svarende til E niveau undervisning. Inden jeg vælger HF fag vil jeg lige have taget AVU D niveau i Dansk. Matematik, Engelsk og nogle andre fag. Mine forventninger er at hvis jeg først tager AVU D Niveau så har jeg nemmere ved at vælge fag på HF Niveau da C Niveauet kommer efter D

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. januar 2017 af Smut1

Nu tænkte jeg ikke så meget på niveau, men mere om du gerne vil gå i skole hver dag eller godt kan lide at sidde derhjemme og lave opgaver: Om du nyder det sociale samvær. Jeg kan se, at du er 29 år, så kunne forestille mig, at AVU-undervisning ville kede dig, da opgaverne sikkert vil være målrettet en anden aldersgruppe med et andet temperament. Hvis du vælger at starte direkte på hf-enkeltfag, men synes, at det er for svært eller får en dårlig karakter, så har du mulighed for at tage faget om.


Svar #4
22. januar 2017 af Vict2791

Altså jeg kan godt lide hvis der er noget Enkeltfag om aften. Fordi da jeg arbejder i butik fra klokken 8:00 16:00 hver dag så er det jo bedst at det foregår om aften. Jeg kan godt lide at møde nye mennesker og arbejde med dem.

Svar #5
22. januar 2017 af Vict2791

Hvis du kigger på min profil igen så er jeg 19 år gammel

Brugbart svar (0)

Svar #6
22. januar 2017 af Smut1

Okay, hvis du godt lide tanken om at deltage i klasseundervisning, så skal du ikke vælge fjernundervisning. Der er også den fordel ved klasseundervisning, at det er langt nemmere at få hjælp af en lærer! Og selve det, at man for respons på det, man laver, kan være en stor motivationsfaktor.

Har du afsluttet 10. klasse?


Svar #7
22. januar 2017 af Vict2791

Ja jeg har afsluttet 10 Klasse på efterskole fik 12 i mundtlig dansk 4 i det skriftlige, matematik 02 i problemløsning og 7 i mundtligt og Engelskeksamen 7 i mundtlig. Tog også en Idrætseksamen og fik 10
Alke fag var på E niveau derfor tænkte jeg om jeg skulle tage en Enkeltfag D Niveau på AVU Fyn så jeg er fuldstændig klar til at starte med det jeg også tænker mest på nemlig Enkeltfag HF Aften.
Men skal jeg helst vælge den i Nyborg eller Odense?

Brugbart svar (0)

Svar #8
22. januar 2017 af Smut1

Med de karakterer kan jeg ikke lade være at tænke på, om det ikke ville være sjovere for dig at starte direkte på hf og så evt. gå et år om. Du skal huske, at der er lektiecaféer, hvor du kan få hjælp til matematikken og studieportalens lektiehjælpere plejer også at være glade for matematiske problemstillinger.  


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. januar 2017 af Smut1

Du  får lige en begrundelse for, hvorfor jeg tænker, som jeg tænker:

Medmindre du er bange for at blive udfordret fagligt, så er der stor sandsynlighed for, at dit gennemsnit (og dit ego)  i sidste ende vil blive bedre, hvis du starter direkte på hf.

1.  Du for kendskab til klassiske emner inden for fagene

2.  Du får kendskab til eksamensformerne.

3.  Du kan vælge og vrage mellem dine karakterer i de forskellige fag.

4. Du får indsigt i, hvad det vil sige at være hf-enkeltfagskursist og alle de muligheder det indebærer.

Du  får lige en begrundelse for, hvorfor jeg tænker som jeg tænker:

Desuden behøver 02 jo ikke at være et udtryk for, at man er dårlig til faget: Jeg taler af personlig erfaring :) Du har også fået 7 i mundtligt matematik, så du er nok bedre, end du tror.


Skriv et svar til: Hvilken vej synes i man skal vælge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.