Matematik

Hjælp til inspiration

22. januar 2017 af sska1234 - Niveau: 7. klasse
Hej derude

Jeg har vedhæftet et billede. Jpeg søger hjælp til billedet I for hold til hvordan man kan se hvor stort koleskabet er.og hvor store de forsskelige madkasser er. Jeg skal undervise mine elever om rumfang så mangler hjælp til ideer (er praktikant). Tænker om man kunne bruge madkasserne til at finde storrelsen på køleskabet. ?

Tak på forhånd
Vedhæftet fil: 1485115441728-842327870.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. januar 2017 af peter lind

Jeg tror at alle køleskabe har nogenlunde samme bredde. Det kan du kontrollere ved at se på tilbud på køleskabe diverse steder. Er der forskelle kan du tage middelværdien


Svar #2
22. januar 2017 af sska1234

Men eleverne skal selv tænke sig over hvordan de man man finde storrelsen så kom til at tænkepå om man kunne bruge madkasserne

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. januar 2017 af peter lind

så skal du kede målene på madkasserne og det bliver sværere fordi de varierer. Du skal under alle omstændigheder have en længde på billedet så du kan sammenligne


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. januar 2017 af hesch (Slettet)

Det er jo et "billede af et billede" hvorpå der ikke er en (for mig) kendt genstand som fx 1 lliter mælk.

Kender man blot èt mål på billedet,kan man ud fra vinkler i billedet beregne tredimensionelle punkter i billedet, og herudfra beregne skabets volumen temmeligt nøjagtigt, altså man kan beregne "horisont", "forsvindingspunkt", "betragtningspunkt" i billedet ved 3D-geometri.

Ud fra et "billede af et billede" uden et referencemål, er det svært, og 7. klasse niveau er det i hvert fald ikke.


Skriv et svar til: Hjælp til inspiration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.